خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان خبرداد:

نصب سامانه «سپهتن» بر روی اتوبوس‌ها و تانکرهای حمل سوخت استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۰۶۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: سامانه سپهتن بر روی کلیه اتوبوس‌های برون شهری استان زنجان نصب شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای اتان زنجان، ایرج دست نشان افزود: سپهتن مخفف «سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان» است و سامانه سپهتن شامل یک دستگاه و مجموعه نرم افزارها و ساختارهایی هست که می تواند بصورت یکپارچه با کنترل آنلاین تمامی خودروهای عمومی کشور, رعایت قوانین رانندگی توسط رانندگان را تضمین نماید و کاهش تلفات جاده ای را نوید دهد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه تصریح کرد: در استان زنجان، نصب این سامانه بر روی کلیه اتوبوس‌های برون شهری به تعداد 181دستگاه اتوبوس‌، انجام گرفته است درحال انجام نصب این سامانه برروی سواری تاکسی ها و تانکرهای حمل سوخت هستیم.

وی اظهار کرد: از مزایای سامانه سپهتن می‌توان ردیابی ناوگان، مسیریابی، ثبت تخلفات سرعت، ثبت تخلفات رانندگی بیش از حد مجاز اشاره کرد.

دست نشان بیان داشت: این سامانه هم اکنون در داخل اتوبوس نصب شده و‌ اتوبوس به اولین پایگاه پلیس راه که می رسد، با استفاده از امواج رادیویی، خودش با نرم افزار در نظر گرفته شده در پلیس راه ارتباط گرفته و اطلاعات سفر اتوبوس را تخلیه می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان زنجان یادآور شد: یکی دیگر از مزیت های این سامانه این است که در حرکت از راننده عکس برداری می کند که باعث می شود از وقوع تخلفاتی مانند نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه جلوگیری شود.

این مقام مسئول ادامه داد: از آبان ماه سال جاری خودروهایی که این سامانه را نصب نکرده باشند، امکان تردد نخواهند داشت و پلیس راه به شدت باآنان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز