خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری مطرح کرد:

شناسایی 140 هزار هکتار بافت تاریخی و فرسوده در کشور/ اسکان 11 میلیون نفر در بافت‌ فرسوده

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۹۰۲

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: بیش از 140 هزار هکتار بافت تاریخی، فرسوده و حاشیه نشین (سکونتگاه غیر رسمی) در شهرهای کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی در سفر به شهرکرد گفت: دو هزار و 700محله شامل یکهزار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری و 600 بافت تاریخی در شهرهای‌کشور شناسایی شده است که 20 میلیون نفر از جمعیت ایران در آنها زندگی می کنند.

نریمان مصطفایی افزود : در 110 شهر کشور، یک‌هزار و 100 سکونتگاه غیر رسمی شناسایی شده است که مطابق برآوردهای انجام شده حدود 11 میلیون نفر در این مناطق زندگی می کنند.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی گفت: سکونتگاه‌های غیر رسمی در کشور به طور میانگین 20 تا 25 درصد از جمعیت و مساحت شهرها را شامل می شود.

مصطفایی افزود: با توجه به رویکرد دولت یازدهم به محله‌های بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی، ستاد بازآفرینی شهری کشور از سال 94 در کشور فعال شد.

سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی به نوعی پدیده های عمده ناپایدار کننده توسعه پایدار شهری است که به اصطلاح عامیانه حاشیه نشینی اطلاق می شود .

این بافت‌ها بدون مجوز و خارج از برنامه ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری در درون و یا خارج از محدوده قانونی شهر‌ها به وجود آمدند.

مدیرکل‌دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی برای بررسی طرح سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان های شهرکرد و لردگان به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز