خبرگزاری کار ایران

میرشاهی:

فعالیت در بورس، نیازمند فرهنگ‌سازی است

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۲۲۳

مدیر دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌رضوی معتقد است فعالیت در بورس، نیازمند فرهنگ‌سازی است.

 به گزارش ایلنا، شکوه میرشاهی با اشاره به عدم شناخت مردم و برخی سرمایه‌گذاران از نحوه و عملکرد فعالیت در بورس اظهار داشت: با توجه به ناآگاهی نسبت به فعالیت بورس، نیازمند نوعی فرهنگ‌سازی هستیم و باید این فرآیند آموزشی را از کودکان شروع کنیم.

وی با بیان اینکه افراد متضرر به دلیل ناآگاهی از اینکه کجا سهام بخرند و سرمایه‌گذاری کنند، دچار مشکل می‌شوند تصریح کرد: اگر کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند با دید اقتصادی و آگاهی کامل از نحوه و فعالیت بورس وارد شود، ضمن سرمایه‌گذاری می‌تواند به سود دلخواه نیز برسد.

مدیر دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: هم شرکت‌های بزرگ و هم مردم را تشویق به حضور و سرمایه‌گذاری در بورس می‌کنم چراکه از این طریق می‌توان سرمایه‌های متفرق و خرد را وارد سرمایه‌های بزرگ کرد.

میرشاهی ضمن اشاره به اینکه سال‌های اخیر فضای سرمایه‌گذاری در مشهد به‌دلیل فعالیت برخی موسسات مالی غیرمجاز مشکل‌دار شده، خاطرنشان کرد: متأسفانه بی‌اعتمادی ناشی از فعالیت موسسات غیرمجاز در مشهد سبب شده که فضای سرمایه‌گذاری مناسب نباشد با این حال نمایشگاه بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند فرصت خوبی برای اعتمادسازی مجدد مردم و سرمایه‌گذاران باشد.

وی افزود: سال گذشته که این نمایشگاه برگزار شد، کارگاه‌های آموزشی و همایش داشتیم و بازتاب کلی نمایشگاه بسیار خوب بود؛ چراکه توانستیم در زمینه بورس کالا و همچنین معرفی بورس انرژی کارهای خوبی انجام دهیم؛ از سوی دیگر ورود مردم به کارگزاری‌های بورس در مشهد رونق پیدا کرد که پیشرفت مناسبی بود.

مدیر دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به برنامه‌های نمایشگاه امسال عنوان کرد: با برگزاری این نمایشگاه مردم و سرمایه‌گذاران با شیوه‌های نوین سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری مالی آشنا می‌شوند. امید است بتوانیم از این نمایشگاه برای توسعه بورس و شیوه‌های جدید تامین مالی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز