خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان مطرح کرد:

افزایش 10 برابری سهم کردستان از آب‌های مرزی طی یک سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۸۴۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: سال گذشته سهم تخصیص کردستان از آب‌های مرزی در حدود 2 هزار و 930 هکتار بود و اکنون این مقدار به 30 هزار هکتار یعنی 10 برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، بهرام نصرالهی‌زاده در جلسه هم اندیشی تشکل‌ها و انجمن‌های بخش کشاورزی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است زیرا حدود 30 درصد از جمعیت استان کردستان در بخش کشاورزی شاغل بوده و حدود 30 درصد از تولید ناخالص استان نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

وی گفت: یکی از کارهای خوبی که توسط جهاد کشاورزی صورت گرفته ایجاد تشکلات و انجمن‌ها در بخش کشاورزی است که موجب می‌شود وضعیت کشاورزان و بهره‌برداران هر منطقه به صورت سازمان یافته‌ تر رسیدگی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه 110 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی در استان کردستان فعالیت می کنند، اظهار داشت: رسیدگی به امورات و نیازهای این کشاورزان و بهره‌برداران با ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌ها دسته‌بندی و اولویت‌بندی و حل می شود.

نصرالهی‌زاده گفت: بخش کشاورزی و همچنین بخش روستایی عرصه وسیعی است و باید تمامی ادارات و دستگاه‌های مرتبط با این حوزه برنامه‌ریزی‌های منسجم و هماهنگ شده‌ای داشته باشند تا از موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد سیاست گذاری و هماهنگی توسعه پایدار روستایی در استان، بر ضرورت تعامل و هماهنگی همه بخش ها و دستگاه ها از جمله حوزه های آب و راه و ... برای توسعه و آبادانی روستاها تاکید کرد.

نصرالهی‌زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته سهم کردستان از آبهای مرزی حدود 2 هزار و 930 هکتار بود و خوشبختانه اکنون سهم کردستان از این محل به  30 هزار هکتار رسیده است که در حدود 10 برابر افزایش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به ضرورت اقتصادی کردن کشاورزی، عنوان کرد: عرصه رقابت بین صنعت، خدمات و کشاورزی بسیار تنگانگ است و نیروی انسانی به سمتی حرکت خواهد کرد که بیشترین درآمدزایی را داشته باشد.

نصراللهی زاده عنوان کرد: در شورای برنامه‌ریزی اعتبارات بخش کشاورزی به 10 درصد افزایش یافته است که در نوع خود بی‌سابقه است.

نصرالهی‌زاده بیان داشت: استان کردستان در سال گذشته 8 هزار تن تولید گوشت ماهی داشته است و تلاش بر این است که این میزان به 19 هزار تن افزایش یابد.

وی در پایان به ظرفیت عظیم در بخش زنبورداری کردستان اشاره و تصریح کرد: استان کردستان همواره به طبیعی بودن و با کیفیت بودن عسل خود معروف است و امیدواریم با اعطای تسهیلات به بهره‌برداران این بخش بتوانیم آن را به قطب بزرگ تولید عسل طبیعی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز