خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد مطرح کرد:

تلاش برای تامین ساختمان خانه مطبوعات را وظیفه خود و حق خبرنگاران می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۳۰۷

نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: شکل‌گیری خانه مطبوعات در سه شهرستان قدس، ملارد و شهریار را اقدامی مثبت می‌دانیم و برای تامین ساختمان این تشکل‌ها، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه غرب استان تهران که با حضور فرماندار شهریار و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد حوزه مشق(ملارد،شهریار و قدس) در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهید محمود صارمی و تقدیر از تلاش‌های اصحاب قلم و رسانه در این حوزه جغرافیایی، اظهار داشت: حرفه خبرنگاری از نمونه مشاغل بسیار سخت و طاقت فرسا به شمار می‌رود و در واقع از حیث همین سختی و مشقت است که بازه زمانی بازنشستگی اصحاب رسانه را 20 ساله تعریف کرده‌اند.

وی با اشاره به لزوم لحاظ‌شدن بیمه خبرنگاران‌عنوان کرد: مدتی است که خانه مطبوعات در سه شهرستان ملارد، شهریار قدس، راه‌اندازی شده که به اعتقاد بنده‌گامی‌مثبت و سازنده در راستای پیگیری‌مطالبات‌صنفی خبرنگاران محسوب می‌شود.

محمودی شاه نشین گفت: تامین ساختمان مورد نیاز خانه مطبوعات در سه شهرستان ملارد،شهریار و قدس از ضروریاتی است که آن را حق خبرنگاران تلقی می‌کنیم و برای تامین آن، از هیچ تلاش و اقدام سازنده‌ای دریغ نخواهیم کرد.

نماینده مردم ملارد،شهریار و قدس در ادامه با اشاره به لزوم تفاوت قائل شدن میان خبرنگاران و خبرنگار نماها، گفت:دروغ پراکنی و نفاق و ایجاد تفرقه با ذات و ماهیت حرفه خبرنگاری سازگار نیست و باید اصحاب رسانه، از ورد چنین افرادی به جرگه خود،ممانعت کنند.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مردم این سه شهرستان در مجلس شورای اسلامی،برای اصلاحِ قوانین مرتبط با عرصه خبرنگاری اعلام آمادگی می‌کنم و در صورت انعکاس موارد ضروری،تلاش خواهم کرد با رایزنی و مذاکره با دیگر نمایندگان پارلمان، در حد توان و بضاعت خویش، بستر و زمینه لازم برای ایجاد تغییرات ضروری و بازبینی احتمالی در ضوابط مرتبط با این حوزه را فراهم سازم.

چارچوب و قواعد نقادی رعایت شود/تخریب حیثیت مسئولان اخلاقی نیست

سعید ناجی،فرماندار شهریار نیز در ادامه این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و خبرنگاران برای انعکاس وقایع، رخدادها و توفیقات این شهرستان اظهار داشت: فعالیت خبرنگاری اقتضائاتی دارد که پیگیری قضایی، طرح شکایت، موضع گیری، تکدر خاطر فلان مدیر یا مسئول به دلیل انتقاد از عملکرد او و...از نمونه‌های آن به شمار می‌رود و به واقع فراز و نشیب‌های اینچنینی در حرفه مذکور، چندان غیر طبیعی به نظر نمی‌رسد و همین مخاطرات و اقتضائات است که فعالیت خبرنگاری را سخت و دشوار ساخته است.

وی افزود: البته نباید این واقعیت را نیز از نظر دور داشت که در کنار بالارفتن ظرفیت انتقاد پذیری باید در نقادی‌ها نیز انصاف، قواعد، اخلاق و چارچوب ها رعایت و لحاظ شود در غیر اینصورت با نادیده انگاشتن مولفه‌های فوق، بستر تخریب و خدشه دار کردن حیثیت و آبروی مسئولان و مدیران فراهم می‌شود که به اعتقاد بنده چنین رویکردی اخلاق محور نیست.

فرماندار شهریار عنوان کرد: از نظر ما،خبرنگاران ظرفیتی ویژه برای رصد دقیق و شفاف تحولات و ارتباط میان  مسئولان و مردم محسوب می‌شوند و ما نیز در حد بضاعت و توان خود تلاش کرده‌ایم احترام به این جایگاه را حفظ کنیم.

وی افزود: البته منکر برخی ایرادات و کاستی‌ها نیستیم، اما اهتمام ما بر این امر استوار بوده که متناسب با شرایط زمانی و مکانی و امکانات موجود، شان و جایگاه اصحاب رسانه را گرامی بداریم.

ناجی در خاتمه یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته و سال ما قبل آن، فرصتی به دست آمد و توفیق برگزاری مراسمی بزرگ در راستای تجلیل از خبرنگاران حاصل شد و به واقع این امر به اثبات رسید که ظرفیت‌های شهرستان شهریار به میزانی است که قادر به برگزاری مراسمی فرا شهرستانی و فرا استانی(از حِیثِ کِیفی) است و امید آن داریم این تجربیات شیرین در آینده نیز تکرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز