خبرگزاری کار ایران

در کارگروه بانوان و خانواده استان همدان مطرح شد؛

شایسته‌سالاری در مدیریت جامعه نیازمند عزم‌جدی و همه‌جانبه مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۲۶۵

در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان همدان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری همدان و جمعی از مسئولان و مدیران نهاد­های دولتی برگزار شد، اهداف و برنامه­‌های راهبردی در حوزه زنان و خانواده تبیین و بررسی شد.

به گزارش ایلنا، طاهره دوروزی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف و راهبردهای حوزه زنان و خانواده در برنامه ششم توسعه کشور گفت: تمامی این برنامه ها در جهت ارتقا کیفیت و کمیت حضور زنان در اجتماع و خانواده براساس برنامه ششم توسعه کشور تبیین و طراحی شده­‌اند.

وی افزود: نزدیک به نیمی از افراد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند اما با این حال تنها 3 درصد از کرسی­‌های مجلس شورای اسلامی به زنان اختصاص یافته و همین امر نشان دهنده مشارکت پایین بانوان در امور سیاسی و اجتماعی کشور است.

دوروزی تصریح کرد: اهداف و برنامه­‌های حوزه زنان باید به نحوی تبیین شود تا نقش بانوان را در مشارکت­‌های اجتماعی بیشتر شاهد باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های‌توان‌افزایی زنان گفت: دفتر امور بانوان در تلاش است با برگزاری‌کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی، توان افزایی‌زنان در تمام سطوح‌جامعه را تضمین و فضا را برای مشارکت هرچه بیشتر زنان در انتخابات مجلس، شوراها و... فراهم آورد.

مدیر کل دفتر امور بانوان با اشاره به مبحث شایسته سالاری در مدیریت کشوری گفت: شایسته سالاری در اداره امور کشوری نیازمند عزمی جدی و همه جانبه در کل کشور بوده و نمی­‌توان تنها با تلاش یک یا دو استان به این مهم دست یافت.

شایسته‌سالاری در مدیریت جامعه نیازمند عزم‌جدی و همه‌جانبه مسئولان است

محمد ابراهیم الهی‌تبار معاونت سیاسی امنیتی‌استانداری همدان نیز دراین جلسه با اشاره به اهمیت هدف‌گذاری و برنامه ریزی دستگاه های مختلف در حوزه بانوان بیان کرد: برنامه ریزی و هدف گذاری توسط هر دستگاه در خصوص امور بانوان براساس اهداف برنامه ششم توسعه کاری مهم و ارزشمند است و باعث می شود هر نهاد با استفاده از سوابق گذشته و تجربیات خود در این زمینه به راهکار و برنامه ای مناسب در جهت توان افزایی زنان دست پیدا کند.

الهی تبار افزود: هر نهاد باید با هدف گذاری و برنامه ریزی در حوزه زنان راهبرد­های سازمان مربوطه را به شورای توسعه و برنامه ریزی استان ارائه کرده تا اهداف کلان هر نهاد در حوزه زنان مشخص و مدون شود.

وی در ادامه گفت: اختصاص بودجه و اعتبار متناسب با اهداف و برنامه های این حوزه خواهد بود و در صورت برنامه ریزی صحیح مشکلی در اختصاص بودجه و اعتبار در این زمینه وجود نخواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری در زمینه شایسته سالاری در مدیریت کشور گفت: باید بانوان توانمند در کشور شناسایی و نقش آفرین شوند.                                                                                                   

وی با اشاره به نابغه ایرانی ریاضیات، افزود: خانم‌میرزاخانی یک نابغه بزرگ در علم ریاضیات بود اما زنان بسیار دیگری نیز با استعدادهای بزرگ در کشور حضور دارند که در صورت شناسایی می­‌توانند وارد عرصه‌های مختلف شوند.

وی با اشاره به برنامه های تدوین شده توسط دفتر امور بانوان و خانواده  ابراز امیدواری کرد این برنامه‌­ها پایه و پیش زمینه‌ای برای رشد و تعالی بانوان به عنوان 50 درصد اشخاص جامعه باشند.

درپایان جلسه نیز نمایندگان و مدیران سازمان­‌ها و نهاد­های دولتی حاضر در جلسه پیشنهادات و گزارش‌­های خود را در ارتباط با حوزه زنان و خانواده ارائه کرده و به بحث و تبادل نظر در این زمینه  پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز