خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان:

انهدام 33 باند قاچاق در کردستان/ افزایش 11 درصدی کشف قاچاق سیگار در استان

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۹۰۲

رئیس کمیسیون مبارزه باقاچاق کالا و ارز کردستان گفت: در چهار ماهه امسال 33 باند قاچاق در استان متلاشی شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 43 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی امروز سه‌شنبه در پنجمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: در چهار ماهه امسال 42 میلیون و 2 هزار و 420 نخ سیگار در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

وی میزان کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی را درچهارماهه امسال 4میلیون و 977هزار و 464 قلم ذکر کرد و اظهارداشت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 85 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: بالغ بر دو میلیون و 67 هزار قلم دارو هم در این مدت کشف شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته41 درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیسیون مبارزه باقاچاق کالا و ارز کردستان ادامه داد: در این مدت 22 هزار و 336 دستگاه موبایل کشف شده که 98 درصد نسبت به چهارماهه سال قبل افزایش داشته است.

میرزایی با اشاره به اینکه 188 هزار و 594 لیتر سوخت در استان کشف شده است، گفت: این میزان 43 درصد نسبت به مدت مشابه  در سال ماقبل آن کاهش یافته است که این آمار بیانگر انجام اقدامات مطلوب در راستای پیشگیری از قاچاق سوخت است.

وی میزان کشفیات لوازم صوتی و تصویری را 9 هزار و 106 دستگاه ذکر کرد و افزود: این میزان کاهش 37 درصدی نسبت به چهارماهه نخست سال گذشته دارد.

وی بیان کرد: 35 هزار و 690 کیلوگرم برنج و 5هزار و 774 کیلوگرم چای در این چهارماهه در استان کشف شده که به ترتیب 58 درصد و 26 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش داشته اند.

رییس کمیسیون مبارزه باقاچاق کالاوارزکردستان گفت: در چهارماهه نخست امسال 2هزار و 189 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده و در این راستا 440 نفر متهم نیز دستگیر شدند.

میرزایی اظهار داشت:  در چهارماهه امسال 33 باند قاچاق در استان متلاشی شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 43 درصد افزایش داشته است.

وی اعلام کرد: در این مدت در پنج مرحله اقدام به انهدام کالاهای قاچاق در استان کردیم که بیش از 60 درصد این کالاها را محصولات سلامت محور تشکیل دادند.

وی یکی از مشکلات استان را نبود فضا و تجهیزات آزمایشگاهی در گمرک باشماق و سیرانبند خواند و عنوان کرد: امیدواریم یکی از نتایج این سفر رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به کردستان انجام اقداماتی در راستای ایجاد فضا و تامین تجهیزات آزمایشگاهی در این دو گمرک استان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز