خبرگزاری کار ایران

شهردار سنندج در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

20میلیاردتومان طلب‌کار ؛ 56میلیارد تومان بدهکار / شهردار شدنم به شورا بستگی دارد/ سنندج پایتخت موسیقی ایران می شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۸۸۸

شهردار سنندج از معرفی شهر سنندج به عنوان پایتخت موسیقی ایران خبر داد و گفت: شهرداری در این مدت 56 میلیارد تومان بدهکار است ولی در عین 20میلیارد تومان طلب کار دارد که قرار است در آیند ه‌ای نزدیک به صورت اوراق تا هفته آینده به شهرداری واگذار شود.

به گزارش ایلنا، منوچهر فخری با اعلام این به تشریح عملکرد هفده ماهه خود پرداخت و افزود: معتقدم ثبات در مدیریت شهری می تواند جامعه را به سمت اهداف متعالی پیش ببرد ولی میانگین شهرداری سنندج کمتر از 2 سال است و می طلبد این محدودیت و ضعف از طریق جراید پیگیری شود.

وی اظهار داشت: یکی از چالش هایی که در دوران فعالیت خود با آن مواجه شدم عدم پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و پرسنل اداره شهرداری به مبلغ 16 میلیارد تومان بود.

فخری خدمت به مردم را وظیفه خود تلقی کرد و گفت: مشکلی که در این قشر حاکم است سلیقه محور بودن شهرداری است به گونه ای که بعد از رفتن یک شهردار شخص دیگری بر اساس ذائقه و میل تغییراتی را ایجاد و نسبت به ادامه روند شهردار قبلی چندان عمل نمی کند.

شهردار سنندج عملیاتی شدن برخی پروژه های مهم را مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از طرح های عمرانی مهم و بزرگ سطح شهر نیز پروژه تقاطع غیر همسطح کوسه هجیج با 40 درصد پیشرفت فیزیکی بود که با تلاش کارکنان خدوم ظرف شش ماه به 60 درصد پیشرفت فیزیکی افزایش یافت.

فخری کمربندی 39 متری آبیدر، تونل انقلاب، پارکینگ طبقاتی و پروژه تعریض پل قشلاق را از دیگر طرح های عمرانی شهر برشمرد که با عملیاتی شدن نقش بسزایی را در کاهش و روانسازی ترافیک سطح شهر ایفا کردند.

وی دیگر پروژه مهم در دست اجرا را پروژه تقاطع غیر هم سطح قرآن ذکر کرد و ابراز داشت: این پروژه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی پاییز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

ساماندهی دستفروشان  شهر 

شهردار سنندج در بخش دیگری از صحبت های خود پدیده دستفروشی را معضل بزرگی خواند و گفت: این پدیده عمدتا ناشی از بیکاری مردم است و بنا داریم با ایجاد چند روز بازار در سطح شهر مشکلات پیرامون را مرتفع کنیم.

فخری تخلفات صاحبان تاناکورا را در تصرف پیاده روها مورد نکوهش قرار داد و افزود: از آنجا که پیاده روها ملک دولت محسوب می شوند هر صاحبی اقدام به تصرف نماید افزون بر تخلف با برخورد جدی مواجه خواهد شد.

به گفته وی ایجاد فرهنگ سرا در شهر سنندج با تخصیص اعتبار دور از انتظار نخواهد بود.

شهر سنندج  پایتخت موسیقی ایران 

شهردار سنندج همچنین از معرفی شهر سنندج به عنوان پایتخت موسیقی ایران خبر داد و گفت: با تلاش های مسئولان بنا داریم این مهم افزون بر ثبت در یونسکو به برندی برای شهر سنندج جهت تبادل فرهنگ صورت گیرد.

فخری همچنین از افتتاح شهربازی سرپوشیده در ماه آینده خبر داد و اظهار داشت: این شهربازی با صرف 7 الی 8 میلیارد تومان با همکاری بخش خصوصی احداث شده که یکی از بهترین شهربازی های غرب کشور خواهد شد.

وی وسعت شهر سنندج را بیش از اختصاص یک شهربازی مطلوب توصیف کرد و ابراز داشت: چنانچه بودجه و اعتبار کافی در این امر اختصاص داده می شد چندین شهربازی زیبنده مردم احداث می شد. 

شهردار سنندج پل هوایی میدان اقبال را یکی از فرصت های از دست رفته برشمرد و عنوان کرد: طبق توافق با آموزش و پرورش جهت تعریض ناحیه 1 سنندج نیز به رغم صرف هزینه های عمده پل از بین خواهد رفت.

فخری همچنین به دو رویکرد شهرداری سنندج در قبال قهرمانان ورزشی اشاره کرد و ابراز داشت: قهرمانانی که در مسابقات جهانی و ملی حائز مدال می شوند افزون بر استخدام در شهرداری از مزایای مادی نیز بهره مند خواهند شد.

وصول 20 میلیارد تومان از طلب ها

شهردار سنندج در خصوص پرداخت بدهی های شهرداری خاطر نشان کرد: مقرر شد 20 میلیارد تومان از طلب ها به صورت اوراق تا هفته آینده به شهرداری واگذار شود که با تحقق این مهم تغییرات اساسی در بدنه شهرداری رخ خواهد داد.

فخری عنوان کرد: شهرداری سنندج با 68 میلیارد تومان بدهی تا پایان سال 94 و 20 میلیارد تومان در سال 95 به طور کل 88 میلیارد تومان تا پایان سال 95 بدهکار بوده که از این میزان 32 میلیارد آن پرداخت شده و اکنون با 56 میلیارد تومان بدهی روبه رو است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود میانگین مدرک تحصیلی پرسنل شهرداری را نزدیک سیکل عنوان کرد و گفت: 53 درصد نیروهای ما در شهرداری دارای مدرک زیر دیپلم و 24 درصد دیپلم هستند.

شهردار سنندج در مورد ابقا و یا عدم حضور خود در این منصب نیز عنوان کرد: انتخاب شهردار در اختیار شورای شهر است و در این میان چنانچه مورد تایید شورا قرار گیرم از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم شهر سنندج کوتاهی نخواهم کرد و اگر هم مورد قبول واقع نشوم افزون بر یاری شهردار جدید در پست های دیگری که نیاز احساس شود خدمت خواهم کرد./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز