خبرگزاری کار ایران

به منظور تسهیل زیارت اربعین صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه بین وزیر کشور عراق و ایران در تهران

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۸۰۰

تفاهم نامه بین وزیر کشور عراق و ایران در تهران به منظور همکاری و تسهیل زیارت در ایام اربعین امضا شد.

به گزارش ایلنا، "قاسم الاعرجی" وزیرکشور عراق با هدف زیارت بارگاه منور رضوی وارد مشهد شد و در بدو ورود به مشهد در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مورد استقبال استاندار خراسان رضوی قرار گرفت.
 
"قاسم الاعرجی" که دیروز پس از ورود به تهران تفاهم نامه‌ای با وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه تسهیل زیارت اربعین به امضا رسانده بود، گفت: مشهد یکی از شهرهایی است که عراقی‌های بسیار از سال‌های قبل در آن زندگی می‌کنند. همان‌گونه که پذیرای دیگر ملل مسلمان همچون افغانستانی‌ها نیز هست و مردم عراق در جمهوری اسلامی ایران و شهر مشهد خود را غریب نمی‌دانند.
 
وی استانداری خراسان رضوی و خدمت در شهر مشهد را مایه افتخار دانست و برای حفظ و بقای نظام و رهبر جمهوری اسلامی ایران دعا کرد.
 
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: مشهد شهری است که به همه مومنان و محبان اهل بیت(ع) تعلق دارد، نه فقط مردم عراق در مشهد جایگاه محکم و ویژه‌ای دارند بلکه تعدادی از شهدای سپاه بدر عراق نیز در بهشت رضای مشهد مدفون هستند.
 
علیرضا رشیدیان افزود: مردم خراسان رضوی و مشهد تعلق خاطر ویژه‌ای به عراق و مسائل عراق دارند به گونه‌ای که پیروزی‌های اخیر ارتش عراق در نبرد با تروریست‌های تکفیری موجب خوشحالی و نشاط مردم این دیار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز