خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان مطرح کرد:

سال‌گذشته 70 میلیون دلار اعتبارات خارجی جذب شد/ برنامه‌ریزی برای جذب 165 میلیون دلار برای سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۷۱۱

استاندار استان لرستان با بیان اینکه در بحث جذب اعتبارات خارجی سال گذشته حدود 70 میلیون دلار جذب شده و امسال برنامه بر 165 میلیون دلار است که به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند در گفت وگو با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته در بحث رویکردهای اقتصاد مقاومتی بیشترین توان بر بحث درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی گذاشته شد تا بتوانیم از ظرفیت‌های استان و کشور و منابع مالی بانک‌ها و تسهیلات استفاده کنیم.

استاندار لرستان افزود: امسال علاوه بر اینکه توان را در بحث درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی می‌گذاریم باید به بحث برون‌گرا بودن آن نیز توجه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری در روز تنفیذ ریاست جمهوری داشتند و بحثی که در مورد تعامل دولت با دنیا مطرح کردند، بدین معناست که در راستای برون‌گرا بودن اقتصاد ارتباط برقرار کنیم که در این زمینه ستادی تحت عنوان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان تشکیل و از هفته آینده کار خود را آغاز می‌کند.

بازوند تصریح کرد: این ستاد در دو حوزه فاینانس پروژه‌های عمرانی و حتی پروژه‌های صنعتی فعال است، از خط اعتباری‌هایی که برای ایران مشخص می‌شود ازجمله خط اعتباری کره جنوبی که الآن خوشبختانه توانستیم 1.7 دهم میلیارد دلار معادل هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای احداث سد بختیاری لحاظ شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته توانستیم در کریدور شماره 10 استان لرستان که از مرز بازرگان شروع و تا بندر امام ادامه پیدا می‌کند یک اتوبان و آزادراه تحت عنوان خرم‌آباد- کرمانشاه که در حال مطالعه است از طریق فاینانس اعتبار این بزرگراه را در این کریدوری که در توسعه گردشگری و اقتصادی نقش دارد در نظر گرفته شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه در بحث جذب اعتبارات خارجی نیز سال گذشته حدود 70 میلیون دلار جذب شده و امسال برنامه بر 165 میلیون دلار است که به‌صورت ویژه در دستور کار است، افزود: برای کارخانه پارسیلون خوشبختانه کنسرسیوم تشکیل و طرح توسعه این کارخانه‌ شروع‌ شده که امیدواریم در راستای جذب نیرو این ظرفیت سال 96 همانند مجتمع کشت و صنعت و مجتمع گوشت احیا شود و شاهد شکوفایی پارسیلون باشیم.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز