خبرگزاری کار ایران

فرماندار تبریز ساز و کار انتخاب شهردار را تشریح کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۵۱۱

فرماندار تبریز چگونگی انتخاب شهردار بعد از استقرار شورای شهر در این کلانشهر را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز  رحیم شهرتی‌فر با بیان این مطلب  گفت: مراسم تحلیف اعضای شورا، انتخاب اعضای هیات رئیسه سال اول و همچنین انتخاب شهردار در شهر تبریز نیز همچون سایر کلانشهرها در اولین جلسه شورا انجام خواهد شد.

بر اساس قانون وظایف و اختیارات شوراهای شهر و روستا، شوراهای اسلامی موظف هستند بعد از به رسمیت یافتن نخستین جلسه، نسبت به انتخاب شهردار نیز اقدام کنند .منظور مقنن در قانون مذکور این است که شوراهای اسلامی شهر در هر دوره باید پس از به رسمیت یافتن جلسه، اعم از اینکه مدت چهار ساله خدمت شهردار فعلی به پایان رسیده و یا نرسیده باشد نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند.

این مقام مسئول در ادامه با توجه به اینکه  فرآیند فوق مستلزم رعایت برخی تشریفات قانونی است اعضای شوراهای اسلامی مکلف هستند با استفاده از یکی از روش‌های زیر نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند. 

شهرتی‌فر در تبیین این  روش ها نیز گفت: اعضای شورا در اولین حالت می توانند   شهردار فعلی را ابقا کنند که دراین‌صورت تا زمان صدور حکم انتصاب توسط مراجع ذی صلاح قانونی(استاندار؛ وزیر کشور)، فعالیت شهردار مثل قبل  ادامه خواهد داشت.

 در حالت دوم، در صورتی که شورای شهر، شهردار جدیدی را برای مدیریت شهر انتخاب کند تا زمان طی تشریفات قانونی مقرر و صدور حکم انتصاب شهردار جدید، شهردار فعلی و یا یکی از کارکنان رسمی شهرداری به عنوان سرپرست شهرداری ایفای خدمت خواهد کرد.

بر اساس گفته فرماندار تبریز در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و مراکز استان ها، شهردار جدید با حکم وزیر کشور و در سایر شهرها با حکم استانداران، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز