خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گمرک استان زنجان:

درصدد به صفررساندن مدت زمان تشریفات کالاهای صادراتی هستیم/استان زنجان فاقد گمرک مشتقات نفتی است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۴۲۶

مدیرکل گمرک استان زنجان، گفت: در صدد به صفر رساندن مدت تشریفات برای کاهالای صادراتی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حمید احمدی مدیر کل گمرک استان زنجان، امروز دوشنبه (23مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت توسعه صنعت و تجارت در کنار گمرک، اظهار داشت: عملکرد 4 ماهه گمرک زنجان با صادرات 90 میلیون دلاری دارای رشد 80 درصدی بوده است.

احمدی ، واردات استان را دارای رشد 26 درصدی عنوان کرد و گفت: دارای واردات با رتبه 19 در سطح کشور هستیم.

مدیرکل گمرک استان زنجان، همکاری و تعامل دستگاهای اجرایی را در این حوزه مهم ارزیابی کرد و گفت: در سالجاری هدف بر 2 برابری صادرات استان خواهد بود.

احمدی، همچنین با اشاره به نوسازی و توسعه محوطه گمرک زنجان و ساخت وسازها برای انبار و باراندازها برای افزایش ورودی کالا ها برای میزان تردد خودروهای گمرک، تاکید کرد: جداسازی، محل توزیع برای ورود و خروج از اهم کارها برای جلوگیری از ایجاد ترافیک خودرویی در این مجموعه خواهد بود.

مدیر کل گمرک استان زنجان، تامین اعتبار را برای این اقدامات اساسی برشمرد و گفت : در صدد بهره برداری از این موارد در سالجاری خوهیم بود.

احمدی ، توسعه اقتصادی در استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: توسعه تجاری بهترین مسیر توسعه استان خواهد بود.

وی تجارت و داد و ستاد بین المللی مهمترین عامل توسعه اقتصادی در استان است ، ادامه داد: اطلاع رسانی و هماهنگی دراین حوزه می تواندحائز اهمیت باشد.

احمدی، همچنین با بیان اینکه سامانه جامع گمرک استان، تصریح کرد: راه اندازی این سامانه یک ضرورت بوده است.

مدیر کل گمرک استان زنجان در این خصوص با اشاره به عضویت گمرک کشور در کنوانسیونهای بین المللی برای پوشش با مزید های مختلف ادامه داد: از طریق این سامانه می توان با ارتباط با دستگاهها، ارگانهای و سازمانهای زیادی به صورت الکترونیکی اطلاعات از مراکز مرتبط اخد می شود.

احمدی در بخشی از سخنان خود،یکی از اهداف را در این زمینه تشریفات گمرکی صادرات را یکساعته اعلام کرد و گفت در صدد به صفر رساندن این مدت برای صادرات کاهالای صادراتی هستیم.

مدیر کل گمرک استان زنجان، اضافه کرد: شمش روی ، سرب،  کاغذ ، محصولات لبنی  و پلاستکی و پوشاک بچه و ترانسفورماتور ، الیاف مصنوعی و غیره از جمله این کالاهای صادراتی بوده است.

وی کمبود نیروی کار انسانی را در این راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: درآمد 4 ماهه سال 96 را به میزان 37 میلیارد و 800 میلیون تومان با رشد 6درصدی بوده است.

احمدی با اشاره به تعداد 10 گمرک در کشور گفت: از بین این گمرک‌ها ما دارای رتبه 22 هستیم.

مدیرکل گمرک استان زنجان، با بیان اینکه ما فاقد گمرک مشتقات نفتی نیستیم ، دامه داد: در صدد راه اندازی گمرک تخصصی نیز هستیم.

وی در پایان سخنان خود، بیشترین واحد های تولیدی در شهرک های زنجان و ابهر است یادآورشد: کالا ها 32 کشور صادر می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز