خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تهدید بحران کم آبی بزرگ‌ترین چالش آینده کشور/ بیطرف مناسب‌ترین گزینه برای وزارت نیرو

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۵۲۰

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: بزرگترین چالشی که در آینده همه بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور را تهدید می‌کند، بحران کم آبی است.

رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور اظهار داشت: محدودیت‌های طبیعی ناشی از شرایط آب و هوایی و همچنین ساختار نامناسب و نامطلوب حکمرانی و برنامه‌ریزی در حوزه آب، سبب شده که وضعیت منابع آب کشور هر روز بحرانی‌تر شود.

میرزایی افزود: وضعیت منابع آب بدخیم بوده و با ادامه این روند چشم انداز مناسبی برای آب کشور نمی‌توان متصور شد.

وی عنوان کرد: توسعه منابع آب در کشور متوازن نیست و بسیاری از تصمیم گیری‌ها در حوزه آب سیاسی و جانبدارانه است و این موضوع مشکلات حوزه آب را پیچیده‌تر می‌کند.

میرزایی تصریح کرد: مشکلات حوزه آب کشور بسیار جدی بوده بطوری‌که بحران آب وارد مقوله امنیتی شده و به اعتقاد کارشناسان آبی به بزرگ‌ترین چالش که در آینده همه بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور را تهدید می‌کند، بحران کم آبی است.

وی ادامه داد: بحران آب پشت درهای کشور بوده و در چنین شرایطی وزارت نیرو که متولی آب کشور است نیاز به یک وزیر توانمند، مقتدر و برنامه ریز دارد که با تغییر رویکرد در مدیریت منابع آب کشور را نجات دهد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان در خصوص وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: مهندس بیطرف خود از خانواده صنعت آب و برق است و مسائل آب و برق را خوب می شناسد.

میرزایی با ذکر اینکه یکی از نقاط قوت کابینه دولت دوازدهم گزینه وزارت نیرو است، افزود: عملکرد مهندس بیطرف در مناصب مختلف از گذشته تاکنون درخشان بوده و من بر این باور هستم که ایشان با برنامه آمده و با تجربیات و شناخت خوبی که از حوزه آب دارند با انجام تغییرات ساختاری در حل مشکلات آب کشور موفق عمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: مهندس بیطرف فردی متخصص و شایسته، با تجربه و دارای کارنامه درخشان در حوزه آب است و مناسب‌ترین گزینه برای تصدی وزارت نیرو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز