خبرگزاری کار ایران

جهانتاب خبر داد:

مشهد میزبان دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۰۸۹

دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری از ۲ تا ۵ شهریور درمشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهرداد جهانتاب درباره جزئیات دومین دوره برگزاری این نمایشگاه اظهارکرد: دومین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد‌ با حضور حدود ۱۰۰ شرکت و نهاد فعال مالی و سرمایه‌گذاری از ۲ تا ۵ شهریورماه سال‌جاری در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه جمع‌کردن تمام ارکان سرمایه زیر یک سقف، بهره‌برداری از امکانات یکدیگر و نیز جذب سرمایه‌های خرد در مهد ثروت کلان کشور است، افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و استقبال نهادهای پولی و فعالان عرصه سرمایه‌گذاری و بورس، در دومین دوره از برگزاری این نمایشگاه، حدود ۱۰۰ شرکت و نهاد فعال در زمینه مالی و سرمایه‌گذاری شرکت خواهند داشت.

مجری برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: از جمله شرکت‌کننده‌های شاخص در این نمایشگاه می‌توان به استانداری خراسان‌رضوی، تعدادی از فرمانداری‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور، مراکز اطلاع‌رسانی و انتشارات و سازمان بورس و فرابورس اشاره کرد. از سویی سازمان بورس تا این لحظه وعده‌هایی مبنی بر حمایت به ما داده که بخشی از آن محقق شده ولی استانداری خراسان‌رضوی حمایت‌های معنوی به‌صورت گسترده داشته چرا که نتایج دوره نخست برگزاری این نمایشگاه برای آن‌ها ملموس بوده است.

جهانتاب ضمن اشاره به برگزاری دومین دوره برگزاری این نمایشگاه همزمان با رویداد بین‌المللی «مشهد ۲۰۱۷» ابراز داشت: با توجه به اینکه شهر مقدس مشهد هر‌ ساله میزبان حجم وسیعی از توریسم داخلی و بین‌المللی و زائران از نقاط مختلف جهان است، مقوله سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی برای این شهر با یکدیگر پیوند خورده است. از سوئی با توجه به اینکه مشهدمقدس در سال ۲۰۱۷ «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» است، لزوم توجه بیشتر در زمینه‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه امکانات شهری و رفاهی برای توریسم و زائران بیش از پیش احساس می‌شود که برگزاری چنین نمایشگاهی بستری مناسب برای جذب سرمایه‌های خرد و کلان در راستای سرمایه‌گذاری مطمئن، پربازده و قابل اعتماد در این استان است.

وی درباره حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این نمایشگاه گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه، از ۶۰۰ شرکت خارجی که پیش از این در ایران سرمایه‌گذاری کردند یا قصد سرمایه‌گذاری داشتند، دعوت به‌عمل آمده است از همین حیث حضور فعالان خارجی‌ این عرصه نسبت به دوره نخست بسیار چشمگیر‌تر است.

جهانتاب از برگزاری نشست‌ و همایش‌های جانبی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: در این دوره از نمایشگاه به برگزاری همایش با موضوعات مختلف سرمایه‌گذاری و استفاده از ابزارهای مختلف مالی و نحوه کار در بورس می‌پردازیم. هدف از این همایشات و نشست‌ها ارتقاء سطح آگاهی و سواد مالی درباره روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه است که این امر قطعاً سبب افزایش کارایی صاحبان منابع مالی کشور در فرآیند سرمایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز