خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران عنوان کرد:

400سازمان و نهاد در شمول‌قانون دسترسی‌آزاد به اطلاعات قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۸۵۱

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران گفت: 400 سازمان و نهاد در دایره قانون دسترسی آزاد به اطلاعات قرار می گیرند که البته هنوز تعدادی از آن‌ها به طرح مذکور نپیوسته اند.

به گزارش ایلنا، برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تهران در همایش تجلیل از خبرنگاران فعال در شهرستان های استان تهران که به باحضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اصحاب رسانه و قلم اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان رابط میان دولت و ملت، فراز و نشیب های جامعه در حوزه های مختلف را رصد و پیگیری می کنند.

وی افزود: اهمیت حرفه خبرنگاری و اطلاع رسانی بسیار والا و قابل احترام است و ما نیز تلاش می‌کنیم در راستای ایجاد امنیت و ثبات شغلی برای فعالان این عرصه در چارچوب قوانین و مقررات از هیچ اقدام سازنده ای دریغ نکنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران گفت:یکی از اهداف ما در این حوزه به پیگیری موضوع بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه معطوف می شود که تاکنون به توفیقات شایسته ای نیز در این خصوص نایل شده ایم و امیدواریم در آینده نیز این روند موفقیت آمیز استمرار یابد.

ضرغامی عنوان کرد:پیگیری طرح دسترسی آزاد به اطلاعات از نمونه تلاش هایی است که دولت با هدف ایجاد شفافیت حداکثری مدنظر قرار داده که به موجب آن قریب به 400 سازمان و نهاد در شمول طرح مذبور قرار می گیرند که البته تاکنون برخی از ارگان ها و نهاد ها به این طرح نپیوسته اند و به فضل الهی امیدواریم به تدریج ،این مهم محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم افزایش هر چه بیشتر نشریات محلی گفت:افزایش تعداد نشریات محلی از 2 نشریه به 18 نشریه در چهار سال اخیر موید عزم جدی دولت برای ارتقای جایگاه چنین نشریاتی می باشد که با استعانت از الطاف الهی در آینده نیز شاهد ادامه این روند خواهیم بود.

مدیر کل ارشاد استان تهران عنوان کرد: تولید 70 درصد از محصولات فرهنگی در استان تهران نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل های بالقوه موجود در این حوزه جغرافیایی است که قطعا با حمایت هر چه بیشتر،شاهد بارورتر شدن فزاینده آن خواهیم بود.

400سازمان و نهاد در شمول‌قانون دسترسی‌آزاد به اطلاعات قرار می‌گیرند

نقش آفرینی خبرنگاران،تسریع کننده فرآیند توسعه است

هدایت ا...جمالی پور،فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ادامه این مراسم،ضمن اشاره به نقش حائز اهمیت خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی و حصول شکوفایی هر چه بیشتر کشور اظهار داشت:حضور خبرنگاران در صحنه های سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و رسانه ای،امید بخش و هدایت کننده است و این مهم برای مجموعه دولت موثر و راهگشا می باشد.

وی افزود:در طول چهار سال گذشته،دولت تلاش کرده تعامل مثبت و سازنده ای را با خبرنگاران ایجاد کند زیرا بنای دولت بر شفافیت حداکثری استوار است.

فرماندار ری عنوان کرد:دولت تدبیر و امید،قلم ها را نَشِکَست زیرا اعتقاد دارد اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی میان دولت و ملت،نقش بسزایی را در دموکراسی و تسهیل فرانید توسعه ایفاء می کنند.

جمالی پور در ادامه با اشاره به توجه ویژه و مضاعف دولت به شهرستان ری گفت:در طول چهار سال گذشته اقدامات،طرح ها و دستورکارهای سازنده بسیاری در این حوزه جغرافیایی تعریف و اجرایی شده است و حضور پر شور و پر رنگ عموم مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشان داد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رای مردم نافذ و تعیین کننده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال در شهرستان های استان تهران با اهدای لوح و جوایزی تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز