خبرگزاری کار ایران

حق‌نگر مطرح کرد:

قطع ۶ هزار اصله درخت در شیراز به‌دلیل جانمایی اشتباه در یک پروژه

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۲۰۲

نائب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای‌شهر از قطع ۶ هزار درخت به دلیل جانمایی اشتباه در طراحی یک پروژه شهری در کلان‌شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، محمد حق‌نگر با اشاره به اینکه زمان طراحی ایستگاه پایانی خط دو قطار شهری شیراز ۶ هزار اصله درخت جا‌به‌جا و قطع شده، گفت: این اتفاق  به‌دلیل بی‌توجهی مشاور پروژه رخ داده؛ درحالی‌که می‌شد با اصلاح هندسی و انتقال ایستگاه از شرق به غرب از این فاجعه بزرگ زیست‌محیطی جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر اینکه جا‌به‌جایی بعضی درختان ممکن نیست،‌ افزود: بخش اعظم درختان تنها پارک میان‌رود که به دلیل احداث ایستگاه مترو قطع شد، قابل جا‌به‌جایی نبود.

حق‌نگر در ادامه از قطع و جا‌به‌جایی بیش از سه‌هزار اصله درخت طی چهار سال برای اجرای پروژه‌های عمرانی خبر داد و خاطرنشان کرد: رعایت الزامات زیست‌محیطی توسط مشاوران در تمامی پروژه‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه با‌توجه‌به بحران آب و ضرورت محافظت از محیط‌زیست، حفظ درختان مهمترین اولویت در اجرای پروژه‌هاست، تصریح کرد: با آنکه رویکرد شهرداری شیراز توسعه فضای سبز است و طی چهار سال گذشته حداقل دو میلیون اصله درخت کاشته شده، قطع درختان با میانگین سنی بیست سال طی احداث پروژه‌های عمرانی، علاوه‌بر ایجاد هزینه‌‌های سنگین مادی، شیراز را از سرمایه بزرگ زیست‌محیطی محروم کرده که هزینه‌های معنوی آن جبران‌ناپذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز