خبرگزاری کار ایران

برای توسعه تجاری صورت گرفت؛

سفر هیات 29 نفره سرمایه‌گذاری و تجاری کشور عمان به استان هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۱۰۲

به منظور توسعه تجارت بین ایران و عمان هیات 29 نفره سرمایه‌گذاری و تجاری این کشور به استان هرمزگان سفر کردند.

به گزارش ایلنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان صبح امروز در جلسه هماهنگی سفر هیات 29 نفره سرمایه‌گذاری و تجاری کشور عمان به استان هرمزگان، عنوان کرد: روابط دو کشور ایران و عمان روابط بسیار حسنه‌ای است و از نظر فرهنگی دو کشور نیز بسیار به یکدیگر  نزدیک هستند و از این فرصت با توجه به تأکیدات استاندار استان باید به بهترین نحو ممکن برای معرفی پتانسیل‌های استان به‌ویژه در بخش کشاورزی و شیلاتی و همچنین رشد و توسعه شهرستان جاسک دروازه صادرات ایران به کشور عمان بهره برد.
 
علی رئوفی افزود: سواحل مکران با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به این منطقه دارند و تحول این منطقه استراتژیک به‌ صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرارگرفته  است فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و گسیل سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به سمت سواحل مکران نقشی اساسی در رشد و شکوفایی این منطقه به‌ویژه توسعه شهرستان جاسک دارد.
 
رئوفی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود فرصت‌های بسیار مناسب تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی در استان هرمزگان به‌ویژه در شرق استان، سفر هیئت  سرمایه‌گذاری و تجاری کشور عمان به شهرستان جاسک فرصتی بسیار مناسب برای معرفی پتانسیل‌های استان به‌ویژه در حوزه تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی است.
 
وی گفت: هیات تجاری و سرمایه‌گذاری کشور عمان 18 مرداد ماه با هدف آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری استان هرمزگان به‌ویژه شهرستان جاسک با استقبال مسئولان ارشد استان و حضور استاندار هرمزگان که زمینه‌ساز سفر هیئت بوده‌اند وارد استان خواهند شد و هم‌زمان با ورود این هیئت به شهرستان جاسک یک نمایشگاه با 20 غرفه باهدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان  به هیئت تجاری و سرمایه‌گذاری  عمان برپا خواهد شد.
 
وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در ایجاد اشتغال اظهار کرد: همان‌طور که معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت در شرایط فعلی بزرگ‌ترین چالش کشور بیکاری آن‌هم بیکاری قشر تحصیل‌کرده و نخبه کشور است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در همین رابطه افزود: دستگاه‌های اجرایی کشور از نیروی کار اشباع‌شده است و دیگر ظرفیت برای به‌کارگیری متقاضیان اشتغال وجود ندارد و تنها راه برون‌رفت از این چالش بزرگ فعال‌سازی بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باهدف ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای متقاضیان کار است.
 
رئوفی با تأکید بر برداشته شدن موانع پیش روی سرمایه‌گذاران، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌هایی اجرایی استان جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی نسبت به رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران‌ هماهنگ عمل کنند.
 
وی در پایان افزود: اتاق بازرگانی در زمینه ارتباط با فعالان بخش خصوصی فعالانه عمل کند و نقش پررنگ‌تری در این زمینه ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز