خبرگزاری کار ایران

برگزاری روز خبرنگار با حضور معاون وزیر ارشاد در شیراز

مشاور رسانه ای مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهمان مراسم اصلی روز خبرنگار در ١٧ مرداد ماه خواهد بود.

به گزارش ایلنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، رئیس گروه مطبوعات و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: روز خبرنگار که در تقویم رسمی کشور عزیزمان مصادف با شهادت شهید صارمی و گرامیداشت شهدای خبرنگار است، امسال نیز در  استان فارس طی آیینی گرامی داشته می شود.

صابر سهرابی، برنامه های مختلف تشکل های صنفی حوزه رسانه همچون خانه مطبوعات استان فارس، انجمن صنفی خبرنگاران و بسیج رسانه استان در این هفته را اقدامی ستودنی توصیف و خاطرنشان کرد: برنامه های متنوعی به منظور نکوداشت مقام خبرنگار  توسط این تشکل ها برنامه ریزی شده بود که در چند جلسه تلاش شد از موازی کاری جلوگیری و برنامه ها موجب هم افزایی باشند.

مشاور رسانه ای مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: خبرنگاران استان، با شرکت در دوره تکمیلی روزنامه نگاری با تدریس دکتر میرعابدینی از اساتید نام آشنای علم ارتباطات و روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبایی و برگزاری همایش حقوق رسانه در دوازهم مرداد ماه به استقبال هفته ای که به نام آن ها است، رفتند.

رئیس گروه مطبوعات و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برنامه «مردم و خبرنگار» و حضور خبرنگاران در محلات شیراز را برنامه آغازین هفته خبرنگار اعلام کرد و گفت: در این برنامه که صبح روز شنبه ١٤ مرداد ماه برگزار می شود، خبرنگاران در این مناطق حضور یافته و مشکلات و ظرفیت های این محلات را پوشش می دهند.

سهرابی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه گروهی عکاسان خبر شیراز بیان کرد: این نمایشگاه در روز ١٥ مرداد ماه در نگارخانه وصال شیراز با به نمایش گذاشتن آثار عکاسان خبری مطبوعات گشایش می یابد.

وی افزود: در روز ١٦ مرداد ماه نیز  جمعی از مدیران روابط عمومی دستگاه های استان، به دیدار خبرنگاران رفته و ضمن ادای احترام به ایشان، راهکارهای تعامل بهتر میان خبرنگاران و کارشناسان روابط عمومی را به گفت و گو می نشینند.

رئیس گروه مطبوعات و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادای احترام به خبرنگاران فقید و شهید را برنامه صبح روز هفدهم مردادماه، مصادف با روز خبرنگار اعلام و تأکید کرد:  امسال همایش بزرگ نکوداشت مقام خبرنگار در روز هفدهم مرداد ماه در شیراز برگزار می شود که دکتر حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرنگاران شیراز، مهمانان ویژه آن خواهند بود.

مشاور رسانه ای مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه تقدیر از خبرنگاران فرهنگی نویس و حوزه فرهنگ و هنر در روز ۱۸ مرداد ماه انجام می شود گفت: همچنین انجمن صنفی خبرنگاران برنامه ها و مسابقات ورزشی متنوعی را در طول هفته برای خبرنگاران ترتیب داده است که تا روز جمعه ۲۰ مردادماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پایان بخش هفته نکوداشت خبرنگار، نشست تخصصی کتابخوانِ رسانه است که توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان و همکاری خانه مطبوعات فارس برگزار خواهد شد و در آن کتاب هایی مفید در حوزه رسانه توسط خبرنگاران به مردم، اهالی رسانه و کتابداران معرفی می شود.

کد خبر : ۵۱۹۴۱۱