خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد:

انگور سیاه کردستان محصولی ارگانیک و سرشار از آنتی اکسیدان

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۱۱۸

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: انگورسیاه کردستان یک محصول سالم و ارگانیک است و برای برندسازی این حصول باید تلاش کرد.

به گزارش ایلنا، محمد فرید سپری در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به این که انگورسیاه کردستان یک محصول سالم و ارگانیک است، اظهار کرد: با توجه به بارندگی مناسب، شیب اراضی و رطوبت مناسب و عدم فراهم شدن شرایط بیماری، انگور دیم به ویژه انگور سیاه کردستان سالم و ارگانیک است.

وی افزود: ۵۰ هزار تن انگور سیاه از باغات انگوراستان  تولید می‌شود که ۱۳ هزار بهره بردار از باغات انگور تامین معاش می‌کنند که عمده این باغات در شهرستان های بانه، مریوان و سروآباد و مقداری هم کامیاران، سنندج و سقز قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با رایزنی‌های انجام شده با اداره کل استاندارد استان و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قصد است در راستای اطلاع عموم و توسعه صادرات محصولات کشاورزی، انگور تولیدی استان با دریافت گواهی ارگانیک نسبت به صادرات این محصول اقدام شود.

وی در ادامه تاکید کرد: استان کردستان در راستای تولید انگور از ظرفیت ویژه ای برخوردار است با پیگیری های ریاست سازمان جهاد کشاورزی برای برندسازی  این محصول تلاش می شود انگور دیم کردستان در کنار محصول توت فرنگی به عنوان یک برند در کشور معرفی و نسبت به صادرات این محصول به اقدام شود.

سپری با تاکید بر اینکه ۴۷۰۰ تا ۵۰۰۰ هکتار سطح باغ انگور آبی در استان کردستان و تولید ۵۲۰۰۰ تن تولید انگورآبی شامل رقم‌های فخری، عسکری، یاقوتی، کشمش قرمز، سفید بی دانه با ایجاد شغل برای ۴۰۰۰نفر، خاطرنشان کرد:۹۱۰۰ هکتار باغ انگور رشه مریوان و خوشنام بانه با متوسط عملکرد ۶ تن در هکتار، ۴۶۰۰۰ تن انگور تولید می شود.

به گفته وی این محصول سرشار از آنتی کسیدان است که علاوه بر مصرف تازه خوری در تامین ویتامین‌ها نیز تاثیر دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: ۵۰۰۰ هکتار از باغات انگور دیم در شهرستان‌هایی قراردارد که بالای ۳۰۰میلی متر بارندگی دارد.

سپری در پایان یادآوری کرد: ۲ و نیم میلیون اصل نهال گواهی شده انگور جهت احداث ۳۰۰۰ هکتار باغ انگور دیم در استان کردستان برای پاییز سالجاری آماده به کشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز