خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات کردستان خبر داد:

رشد 9 درصدی صادرات کالا در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۱۱۷

مدیرکل گمرکات کردستان گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری بالغ بر 186 هزارتن کالا به ارزش 3 میلیارد و 815 میلیون به خارج از کشور صادر شده که رشد 9 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، بختیار رحمانی‌پور در جمع خبرنگاران عملکرد گمرکات کردستان را طی چهار ماهه نخست امسال تشریح کرد و گفت: در بخش صادرات طی چهار ماهه نخست سال جاری بالغ بر 186 هزارتن کالا به ارزش 3 میلیارد و 815 میلیون ریال معادل 117 میلیون و 534 هزار دلار از گمرکات استان کردستان به خارج از کشور صادر شده که با وجود کاهش وزنی 15 درصدی، از نظر ارزش دلاری رشد 9 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی اظهار داشت: کل کالاهای خروجی از گمرکات استان کردستان 389 هزار و 850 تن به ارزش 292 میلیون و 825 هزار دلار بوده و رشد 26درصدی ارزش دلاری را طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل در برداشته است.

 رحمانی پور وضعیت گمرک مرزی باشماق را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: این گمرک در میان 89 گمرک فعال صادراتی کشور طی 4 ماهه اول سال ۹6 از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه 14 و رتبه 15 وزنی را کسب کرده است.

مدیرکل گمرکات کردستان عنوان کرد: عمده ترین کالاهایی که از گمرکات استان صادر گردیده عبارت است از میوه های خوراکی ، سبزی ها و نباتات(خربزه، هندوانه، گوجه‌فرنگی، خیار) ، مواد معدنی، محصولات سرامیکی، مواد پلاستیکی وسایر مواد غذایی و ... که به کشورهای عراق، افغانستان،روسیه، سودان و ارمنستان و... صادر گردیده است. 

 رحمانی پور خاطر نشان کرد: طی این مدت  20هزار و 544 تن کالای وارداتی به ارزش 24 میلیون و 783 هزار دلار از طریق گمرکات استان ترخیص شده است که از لحاظ وزنی 308 درصد و از نظر ارزش دلاری 324 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. 

وی عمده ترین کالاهای وارداتی را مصنوعات آلومینیوم، قراضه و ضایعات باطر‌ی‌، برنج، وسایل نقلیه موتوری و غیره ذکر کرد.

به گفته وی کالاهای فوق از کشورهای عراق، آلمان،پاکستان، فرانسه و هلند به گمرکات استان وارد شده است. 

رحمانی پور تصریح کرد: طی این مدت گمرک باشماق، تنها مرز ترانزیتی استان با ترانزیت (خارجی مقصد) 338 هزار تن کالا به ارزش 1 میلیارد و 422 میلیون دلار توانست رتبه نخست را در بین 56 گمرک ترانزیتی کسب نماید.

وی ترانزیت خارجی مبدا از گمرک باشماق 140 هزار تن کالا ذکر کرد و افزود: ارزش کالاهای 80 میلیون دلار بوده  که نسبت به سال قبل رشد35 درصدی ارزش دلاری را در پی داشته است.

به گفته مدیرکل گمرکات کردستان به طور متوسط روزانه 4000 هزار تن کالا به ارزش 12 هزار دلار از مرز باشماق ترانزیت کالا انجام می شود. 

رحمانی پور همچنین گفت: طی همین مدت تعداد 352 بسته هدیه و سوغات  به ارزش 784 میلیون ریال  شامل مواد غذایی، تنقلات، خشکبار و سبزی به کشورهای و آلمان، سوئد ، نروژ و ... از طریق گمرک امانات پستی کردستان ارسال شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز