خبرگزاری کار ایران

اصغر نوروزی مطرح کرد:

3 عامل اصلی مرگ‌ومیر در شیراز / بیماری‌های قلبی عروقی در صدر

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۵۸۰

مسئول آمار مرکز بهداشت شهدای انقلاب، سه عامل اصلی مرگ و میر در شیراز را به ترتیب، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و بیماری‌های دستگاه تنفسی برشمرد.

به گزارش ایلنا،‌ اصغر نوروزی با بیان اینکه امید به زندگی یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی در جهان‌است، گفت: علت مرگ و میر نشان‌دهنده میزان رشد و توسعه‌یافتگی هر جامعه‌ای است و ترسیم دقیق چهره مرگ و بیماری در جامعه و شناسایی علت‌های بروز و مقابله با عوامل سبب‌ساز آن، از راهبردهای اصلی برای افزایش طول عمر و ارتقای سلامت انسان محسوب می‌شود.

وی از سن جنیست و سکونت به منزله اطلاعات زیربنایی برای تدوین، اجرا، پایش و ارزشیابی برنامه‌های اجتماعی با محوریت سلامت انسان نام برد و افزود: ثبت درست و قابل اعتماد علت مرگ روند پیچیده‌ای را در نهادهای اجتماعی طی می‌کند تا از دقت‌های لازم برخوردار شود.

نوروزی ضمن اشاره به نتایج استخراج شده در سال 1395 در قالب برنامه ثبت کشوری مرگ و میر ابراز کرد: این برنامه که در مرکز بهداشت شهدای انقلاب و بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از کل شهرستان شیراز به دست آمده است، نشان می‌دهد بیماری‌های قلبی‌عروقی 35 درصد، سرطان‌ها و تومورها 13درصد، بیماری‌های دستگاه تنفس ۹/۶ درصد، حوادث ۸/۶ درصد و بیماری‌های حول تولد ۵/۵ درصد، بیشترین علل آماری مرگ و میر هستند.

مسئول آمار مرکز بهداشت شهدای انقلاب افزود: در سال گذشته، روزانه حدود 22 نفر در شهرستان شیراز فوت کردند، که از این تعداد، 60 درصد مرد و 40 درصد زنان بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز