خبرگزاری کار ایران

از۱۸ مردادبه مدت یکماه برگزار می شود

همدان میزبان جشنواره های تابستانی کشور / برگزاری جشنواره سفره ایرانی در همدان

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۳۳۷

به گفته مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان همزمان با روز همدان جشنوار ه‌های تابستانی از اواخر مرداد ماه جاری تا اواسط شهریورماه در این استان برگزار خواهد شد.

 علی مالمیر با اعلام این خبر درنشست خبری  گردشگری پایدار و سفره ایرانی به خبرنگار ایلنا گفت: همزمان با این جشنواره‌ها جشن شهر منبت در روزهای پایانی شهریورماه سال جاری در تویسرکان و  اعطای نشان جغرافیایی منبت در  این شهر برگزار می شود. 

 وی در ادامه  ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری و همچنین برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری پایدار در همدان افزود: بخش خصوصی در برگزاری جشنواره ها می‌تواند موفق‌تر عمل کند زیرا این بخش همواره به بازخوردهای  چنین  برنامه‌هایی توجه بیشتری نشان داده و همین امر به ارتقای کیفیت جشنواره ها کمک خواهد کرد.

علی مالمیر ضمن بیان اهمیت برگزاری جشنواره ها توسط بخش خصوصی گفت:: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی برگزاری جشنواره، در این زمینه حامی بخش خصوصی  خواهد بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توضیحاتی نیز در خصوص برخی مسائل و مشکلات استان در زمینه میراث فرهنگی به خبرنگاران ارائه کرد و با اشاره به ساخت و سازهای اطراف منطقه باستانی هگمتانه بیان کرد: بخش عمده عرصه منطقه هگمتانه در تملک بخش خصوصی بوده و بازپس گیری این بخش‌ها نیازمند اعتبارات کافی است.

همدان میزبان جشنواره های تابستانی کشور  / برگزاری جشنواره سفره ایرانی در همدان

حفظ میراث فرهنگی استان

وی در خصوص احداث کارخانه پتروشیمی در مجاورت تپه باستانی جهان آباد شهرستان فامنین گفت: همه ارگان‌ها باید برای حفظ میراث فرهنگی تلاش کنند و در این مسیر ما به گونه ای حرکت خواهیم کرد تا علاوه بر حفظ این تپه باستانی که مربوط به دوران مادهاست، کارخانه پتروشیمی را نیز احداث و حفظ کنیم.

اغلب این بناها در اختیار مالک خصوصی هستند و طبق قوانین، سازمان میراث فرهنگی قادر نیست بدون رضایت این افراد آن‌ها را ثبت یا مرمت کند بنابراین اداره میراث فرهنگی تلاش  می کند  با جلب موافقت مالکین خصوصی این بناها را ثبت کرده و محافظت کند.

در ادامه این نشست علی خاکسار معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،از میزبانی همدان در جشنواره سفره ایرانی، جشنواره های تابستانه و بادبادک‌ها، نمایشگاه های سفال، صنایع دستی و سنگ‌های قیمتی در روزهای انتهایی مرداد ماه و ابتدای شهریور ماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: جشنواره سفره ایرانی از 18 تا 20 مرداد ماه در 4 بخش مسابقه غذاهای محلی، نمایشگاه معرفی و فروش غذاهای سنتی ، کارگاه های آموزشی مرتبط با خوراک و اجرای مراسم آیینی و سنتی برگزار خواهد شد.

در انتهای این نشست نیز منصور لطفی مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و ساماندهی مسافر، توضیحاتی در زمینه اولین جشنواره ملی گردشگری پایدار و اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: طرح جامع گردشگری پایدار توسط بخش خصوصی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال اجرا بوده و برگزاری جشنواره ملی گردشگری پایدار نیز در همین راستا است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره افزود: نشست‌های تخصصی در حوزه گردشگری، حضورغرفه‌های ویژه موسسات و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری و برگزاری موسیقی محلی، شهرگردی، طبیعت گردی و نمایش آیین های سنتی از جمله برخی برنامه های این جشنواره خواهند بود./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز