خبرگزاری کار ایران

در منطقه خاییز تنگستان رخ داد؛

پیداشدن لاشه پلنگ در ارتفاعات حفاظت شده بیرمی بوشهر/ پیگیری حادثه از سوی محیط زیست استان

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۵۲۵

پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد: لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات بیرمی روستای 'آشی' در منطقه حفاظت شده خاییز تنگستان پیدا شد.

به گزارش ایلنا، پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر اعلام کرد در پی اطلاع رسانی یکی از اهالی شهر خورموج مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات آشی در منطقه حفاظت شده خاییز ، صبح روز پنجشنبه اکیپی متشکل از اداره یگان حفاظت اداره کل محیط زیست و ماموران اجرایی محیط زیست شهرستان تنگستان به همراه شخص مشاهده کننده لاشه عازم این محل شدند.

براساس این گزارش، پس از ثبت محل و بررسی های اولیه لاشه به پایین دست و پاسگاه محیط‌زیست منتقل شد.

این گزارش حاکیست، با توجه به گذشت زمان از تلف شدن این حیوان قسمتی از لاشه تخریب شده و در مشاهدات اولیه آثاری از مرگ از طریق شکار جانور مشاهده نشده است.

این پایگاه اطلاع‌رسانی اعلام کرده است: علت احتمالی مرگ این پلنگ پس از بررسی‌های بیشتر و کالبد شکافی که در روزهای آتی صورت خواهد گرفت اطلاع رسانی می شود.

مناطق کوهستانی شهرستانهای دشتی، تنگستان و دشتستان در استان بوشر از مناطق عمده زیست گونه ارزشمند پلنگ است که در سالهای اخیر طبق مستندات ثبت شده با استفاده از دوربین های تله ای و مشاهده های مردمی بواسطه تنویر افکار عمومی و شرایط بهتر زیستگاهی در کنار اجرای طرح‌های حفاظتی از این گربه سان، جمعیت آنها رو به افزایش است.

کوه های بیرمی در منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان تنگستان واقع شده است.

منطقه خاییز دارای چشمه های متعدد آب شیرین است که در جنوب شرق بوشهر واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز