خبرگزاری کار ایران

منتخب شورای پنجم اصفهان:

افتتاح زودهنگام مترو اصفهان به سود شهروندان نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۵۳

منتخب پنجمین دوره شورای شهر اصفهان گفت: انجام تست‌های لازم برای افتتاح یک خط مترو، زمان‌بر است و افتتاح شتاب‌زده فاز سوم نگرانی‌هایی در این باره ایجاد کرده است.

مهدی مقدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در اصفهان، با بیان اینکه بهره‌برداری از مترو یکی از پیچیده‌ترین امور فنی و تحقیقی در مدیریت شهری است، اظهار کرد: در دنیا بهره‌برداری از مترو بر اساس استانداردها و دستورالعمل‌های فنی ارزش‌گذاری می‌شود و اگر این مراحل انجام‌نشده باشد، پروژه قابل بهره‌برداری نیست.

وی با تأکید بر اینکه در پروژه مترو اصفهان سطح دسترسی شهروندان به همه ایستگاه‌ها باید بیشتر موردبررسی قرار گیرد، افزود: مشاهدات میدانی و کارشناسی حاکی از این است که نازک‌کاری و فرایندهای پایانی ایستگاه‌های مترو هنوز به پایان نرسیده و شتاب زده دنبال می‌شود.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر اصفهان تصریح کرد: اگر کارکنان قطار شهری اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی نیز تلاش کنند، بر اساس زمان‌بندی این سازمان باز هم تکمیل پروژه‌ها به ماه‌ها زمان نیاز دارد.

مقدری با بیان اینکه سطح دسترسی مردم به ایستگاه‌های مترو در فاز سوم جای نگرانی دارد، گفت: جای این سؤال مطرح است که آیا، آتش‌نشانی اصفهان ایمنی این فاز را تأیید کرده است یا نه؟ انجام تست‌های لازم برای افتتاح یک خط مترو، زمان‌بر است و افتتاح شتاب‌زده فاز سوم نگرانی در این باره را تشدید می‌کند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش‌هایی که مسئولان متروی اصفهان داده‌اند، تمام ایستگاه‌ها آماده بهره‌برداری در این زمان نیست.

این منتخب شورای پنجم شهر اصفهان افزود: به لحاظ قانونی اکنون منتخبان پنجم نمی‌توانند دخالتی در زمان افتتاح این طرح داشته باشند و باید 21 عضو شورا و شهردار کنونی اصفهان به این مسئله رسیدگی کنند. ما تنها می‌توانیم مسائل را به‌صورت تعاملی و کارشناسی مطرح کنیم اما حق دخالت نداریم.

مقدری تأکید کرد: اکنون حرف من این نیست که قطعاً همه استانداردها در این پروژه رعایت نشده است اما شواهد نشان می‌دهد، جای نگرانی برای سلامت و ایمنی شهروندان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز