خبرگزاری کار ایران

فرماندار ملارد مطرح کرد:

کاستی‌های کتابخانه امیرکبیر ملارد با فوریت حل شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۲۲

فرماندار ملارد گفت:با توجه به لزوم ارتقای زیرساخت های فرهنگیِ این شهرستان،بخصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی، رفع کاستی های کتابخانه امیرکبیر شهر ملارد ضرورتی است که باید با فوریت محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ملارد، با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ملارد همچنین فرماندار، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر آموزش و پرورش، رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ملارد، بخشدار، ریاست اداره اجتماعی فرمانداری، شهردار ملارد و ... در محل کتابخانه عمومی امیر کبیر واقع در خیابان معلم این شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، بهمن خطیبی فرماندار این شهرستان، ضمن اشاره به لزوم توسعه و ارتقای سرانه کتابخانه ها در این منطقه و نقش تاثیرگذار آن در توسعه فرهنگی جامعه اظهار داشت: تسریع فرآیندِ زمانی رفع برخی نواقص و کاستی ها در چنین مجموعه ای از ضروریاتی است که انتظار می رود با همگرایی و هم افزایی بین دستگاهی و فوریت زمانی در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه،معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ملارد(مجتبی شاهقلیان) با اشاره به لزوم ارائه گزارش به فرمانداری از سوی دستگاه های ذی ربط در ارتباط با برخی از نواقص و کاستی های احتمالی که بسیاری از آنها نیز با هماهنگی و پیگیری قابل رفع خواهد بود،عنوان کرد: وضعیت فعلی کتابخانه بعد از گذشت یکسال،چندان مطلوب به نظر نمی رسد و امید است با پیگیری هایی که مد نظر قرار می گیرد ظرف یک هفته آینده، نارسایی های موجود مرتفع شود.

وی افزود: می طلبد اداره راه و شهرسازی شهرستان ملارد به عنوان متولی اجرایی این پروژه(کتابخانه امیر کبیر)،حساسیت بیشتری نشان دهد و امید است از این پس در ارتباط با چنین پروژه هایی که با اندکی همت،امکان تامین نیازهای ضروری و اولیه آن به سادگی فراهم می شود جدیت فزاینده تری لحاظ شود.

معصومه بیات رئیس اداره اجتماعی فرمانداری ملارد نیز ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی در این شهرستان عنوان کرد: به نظر می رسد برنامه های جنبی مرتبط با کتابخانه ها نیازمند تقویت هر چه بیشتری است و قطعا در صورت تحقق این امر، شاهد حصول دستاوردهای هر چه مطلوب تری خواهیم بود.     

عضو گیری از گروه های کم سن و سال 

نرگس یارمحمدی،رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ملارد نیز ضمن اشاره به وضعیت نامطلوب کتابخانه امیرکبیر عنوان کرد: انتظار می رود دستگاه های ذیربط خدمات رسان با مساعدت و همیاری هر چه بیشتر و با سرعت و شتاب افزون تر امکانات مورد نیاز مجموعه های اینچنینی را  فراهم کنند.

وی افزود: مکاتبات و رایزنی های متعدد بسیاری در ارتباط با تکمیل و تامین امکانات مورد نیاز این کتابخانه عملیاتی شده که برخی از آنها منتج به نتیجه شده و متاسفانه در برخی موارد نیز،تاکنون شاهد حصول توفیق چندانی نبوده ایم.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی ملارد در تشریح گزارش عملکرد سه ماهه نخست امسال در ارتباط با کتابخانه های این شهرستان عنوان کرد: افزایش عضو گیری از کودکان با هدف ارتقا و نهادینه ساختن فرهنگ کتابخوانی در گروه های کم سن و سال ،تامین کتاب برای کتابخانه های این شهرستان به ارزش ریالی 210 میلیون ریال از سوی استان، اجرای برنامه های متعدد و متنوع با مشارکت آموزش و پرورش برای اُنس و قرابت هر چه بیشتر دانش آموزان با کتاب و فرهنگ کتابخوانی  ... از نمونه دستور کارها و برنامه هایی محسوب می شود که در طول هفته ها و ماه های گذشته اجرایی شده است.   

یار محمدی با تقدیر از شهرداری ملارد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به عنوان مجموعه هایی که همواره یار و مدد رسان نهاد کتابخانه های عمومی این منطقه بوده اند گفت: قطعا هدف تمامی مسئولان و مدیران شهرستانی به توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر این منطقه استور است که البته تحقق این امر مستلزم همیاری مضاعف در بین تمامی دستگاه ای ذیربط و خدمات رسان خواهد بود.

 کتابخانه عمومی امیر کبیر شهر ملارد در یکی از مناطق کم برخوردار این شهر و با هدف ارتقای زیرساخت ها و امکانات فرهنگی و محرومیت زدایی هر چه بیشتر،احداث شده که با وجود اتمام پروژه مذکور، به دلیل عدم تامین برخی از امکانات خدماتی، در حال حاضر استفاده موثر و مطلوب از آن سخت و دشوار است که در نهایت با تاکید و دستور مُوَکَد فرمانداری،مقرر شد در آینده ای نزدیک نسبت به رفع برخی از کاستی های موجود، اقدامات مقتضی اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز