خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی المپیاد جهانی کامپیوتر خبرداد:

میزبانی ایران از ۸۴ کشور در المپیاد جهانی کامپیوتر/حضور فلسطین در این المپیاد برای نخستین بار

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۹۴۹

سخنگو و مدیر اجرایی المپیاد جهانی کامپیوتر از میزبانی ایران از ۸۴ کشور در المپیاد جهانی کامپیوتر در هفته آینده خبرداد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عظمتی در نشست خبری برگزاری المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ به میزبانی ایران گفت: در سال ۲۰۱۲ تیم اعزامی ایران به المپیاد جهانی کامپیوتر پیشنهاد میزبانی ایران را ارائه کرد.

عظمتی افزود: در سال ۲۰۱۳ پس از بررسی‌ها و درخشش تیم‌های کشور ما، کمیته بین المللی المپیاد کامپیوتر با این میزبانی موافقت شد.
 
مدیر اجرایی المپیاد گفت: در سال ۱۳۹۵ بودجه‌ای را دولت از طریق وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفت و با تصویب مجلس شورای اسلامی، مقدمات کار آغاز شد.
 
وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌ و پرورش میزبان این رویداد است، گفت: کارگروهی در معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت تشکیل شد و ده کمیته از جمله کمیته‌های علمی، فنی، فرهنگی، تشریفات، پشتیبانی، راهنمایان و امنیتی برای برگزاری این رویداد تعیین شد.
 
عظمتی افزود: از روز شنبه هفته آینده با برگزاری افتتاحیه این رویداد آغاز می شود و تا روز جمعه ادامه دارد. این دوره پرتعداد‌ترین شرکت کننده را در طول ادوار المپیاد از سال ۱۹۸۹ دارد.
 
وی افزود: ۸۵ تیم چهار نفره از ۸۴ کشور در این رویداد شرکت می کنند که کشور ایران به دلیل میزبانی با دو حضور دارد. در مجموع بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ نفر در این المپیاد شرکت خواهند کرد.
 
سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ گفت: کشور فلسطین برای نخستین بار است که در این المپیاد شرکت می‌کند.
 
وی در ادامه گفت: باشگاه دانش پژوهان جوان و مرکز استعدادهای درخشان، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه صنعتی شریف همراه ما در برگزاری این رویداد هستند.
 
همچنین علی شریفی رئیس کمیته علمی المپیاد نیز گفت: ای تی صنعت پیشتاز دنیاست و در قالب این رویداد بیش از ۳۰۰ نفر از مستعدترین دانش آموزان ای تی به ایران خواهند آمد.
 
وی افزود: این دانش آموزان در آینده مدیران شرکت‌های آی تی دنیا خواهند بود‌ و این سفرشان به ایران  تاثیر گذار خواهد بود و آنها می‌توانند مانع اقدامات منفی علیه ایران شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز