خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در کرمانشاه مطرح کرد:

ذخیره ۳۸ میلیارد مترمکعب آب پشت سدهای کشور / هشدار نسبت به خطرات مصرف نادرست آب

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۵۶۳

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه مجموع آب‌های پشت سدهای کشور ۳۸ میلیارد مترمکعب است، گفت: با موافقت رهبری توانستیم اعتباری ویژه از محل منابع صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبی و سدسازی برداشت کنیم.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در محل آبگیری سد جامیشان کرمانشاه افزود: روزهای پایانی دولت یازدهم است و در ۱۲ مرداد مسئولیت جدید رئیس‌جمهور در دور دوم آغاز می‌شود که امیدواریم در دور دوم شاهد پیشرفت کشور باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی مردم ایران آب است و از طرفی هم تعداد دشت‌های حاصلخیز کشور که دچار بحران کم آبی شده در حال افزایش است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم از آب‌های کشور درست استفاده کنیم، نهضت سدسازی راه افتاده است و می‌توان ذخیره آب کنونی پشت سدهای کشور را ۳۸ میلیارد مترمکعب اعلام کرد.

جهانگیری گفت: دولت یازدهم با آینده نگری توانست با موافقت رهبر انقلاب از صندوق ذخیره توسعه، اعتباری ویژه در حدود ۸ میلیارد دلار برداشت کند که یک و نیم میلیارد دلار برای طرح های آبی خوزستان و ایلام و ۵۰۰ میلیون دلار برای سیستان و بلوچستان هزینه کردیم.

وی افزود: ما باید به هر میزانی که می‌توانیم در بخش مدیریت و کشاورزی کار جدی صورت بدهیم. ما باید به سمت کشت گلخانه‌ای و آبیاری مدرن برویم. باید جلوی مصرف بی رویه آب گرفته شود. با تبلیغات و آموزش باید صرفه جویی در مصرف آب را در جامعه نهادینه کنیم. باید صنایع پر مصرف آب را به سرعت به سواحل آبی و دریایی منتقل بکنیم. هم باید جمعیت به آن سمت برود و هم باید سرمایه گذاری بشود.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو در دولت یازدهم از موفق‌ترین وزارتخانه‌ها بوده است. به ایرانیان هشدار می‌دهم مصرف نادرست آب ایران را به خطر می‌اندازد.

جهانگیری همچنین با اشاره به اینکه استان کرمانشاه استانی کشاورزی است افزود: امروز شاهد افتتاح دو سد در این استان بودیم که امیدورایم این دو سد در توسعه استان کرمانشاه موثر باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: کار مهم دیگری که امروز صورت گرفت افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی است. پارسال ۵۰۰ میلیون دلار و امسال ۳۰۰ میلیون دلار با تصویب مجلس شورای اسلامی برای آبرسانی روستایی اختصاص یافت که ثمره آن آبرسانی به ۲ هزار و ۹۸۰ روستای سراسر کشور در سال ۱۳۹۵ است.

وی در پایان با اشاره به ارائه لایحه اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی به مجلس و تصویب آن اظهار امیدواری کرد؛ از این پس، وام های اشتغالزای ارزان قیمت و با بهره بسیار پایین به روستائیان تعلق گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز