خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس اعلام کرد:

اجرای طرح توانمند‌سازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در شیراز

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۵۵۴

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: SCD طرح مشترک سازمان فنی‌و‌ حرفه‌ای و دانشگاه‌ها در راستای توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است که برای اولین بار در دانشکده فنی شهید باهنر شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، حشمت کوشکی طی نشستی به طرح برنامه‌های جامع اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فارس و شرح عملکرد این سازمان در سال گذشته پرداخت.

وی  با بیان اینکه نخستین استراتژی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای اجرای سیاست‌های تقاضامحور به‌جای عرضه‌محور و کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها است، گفت: با امضای 30 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی و  بخش خصوصی و دولتی به تسهیل فعالیت‌ها و ارائه خدمات به متقاضیان می‌پردازیم.

این مقام مسئول برای نمونه به تفاهم‌نامه امضاشده با کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و در این خصوص گفت: برآنیم با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در چهارماهه دوم سال جاری، ۶ مرکز شبانه‌روزی با ظرفیت چهل نفر برای هر کارگاه را در شهر‌ستان‌های اقلید، نورآباد، جهرم، لارستان، لامرد و استهبان ایجاد کنیم.

کوشکی همچنین به تفاهم‌نامه منعقد شده با شرکت توزیع نیروی برق نیز اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی سایت مشترک شرکت توزیع و سایت آموزش شبکه هوایی اداره کل فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های جهرم، داراب، لارستان، کازرون و آباده در چهارماهه دوم سال جاری در دستورکار قرار گرفته است که به‌صورت نمادین در چهارم مردادماه افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس تعامل اثربخش و توسعه آموزش با دانشگاه‌ها و ایجاد زمینه‌ برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان را از طرح‌های مهم این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ثبت‌نام کنند. بر مبنای این طرح، متقاضی به مدت ۶ ماه در کارگاه کارفرمایان و فعالان حوزه صنعت به کار و مهارت‌آموزی می‌پردازد.

وی افزود: حقوق این افراد طی این دوره ۶ماهه یک‌سوم حقوق مصوب اداره کار است و بعد از اتمام دوره، درصورتی که کارفرما تمایل به استخدام شخص داشته باشد تا دو سال از پرداخت حق بیمه‌ سهم کارفرما معاف شده و اگر فرد به کار گرفته شده، تحت پوشش سازمان بهزیستی باشد این معافیت تا پنج سال اجرایی است.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان فارس همچنین از ایجاد رویکرد نوین آموزشی در کنار تعامل و ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان یاد کرد و افزود: دفتر شرکت‌های دانش‌بنیان هم‌اکنون در جهرم و استهبان و فسا راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به تعامل مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با وزارت‌ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص تقویت و توسعه برنامه‌های ICT  وIT  خاطرنشان کرد: براساس این طرح پنج استان در این حوزه فعالیت می‌کنند که یکی از آن‌ها استان‌فارس‌است و ما برای ایجاد زیرساخت‌های لازم تاکنون به بسترسازی برای ارائه آموزش‌های مجازی پرداخته‌ایم و هم‌اکنون سه آموزشگاه بخش خصوصی در این رابطه فعالیت می‌کنند.

کوشکی از راه‌اندازی بیش از بیست سایت آزمون الکترونیکی در شهرستان‌های استان فارس خبر داد و درخصوص ارائه گواهی‌نامه‌ فنی و حرفه‌ای به افراد مشمول گفت: گواهی‌نامه مهارت به‌روز شده و در طول ۶ ماه گذشته نزدیک به ۶۰ هزار گواهی‌نامه صادر شده که ازطریق اداره پست به در منزل افراد ارائه می‌شود.

وی به ایجاد طرح نوین مهارت آموزی در محیط واقعی کار نیز اشاره کرده و بیان داشت: هر کارگاه با حداقل سه کارگر، می‌تواند یک فرد را به ازای هر سه نفر، به مدت یک سال به کار گیرد. شخص مورد نظر با ارائه معرفی‌نامه از سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند بدون نیاز به پرداخت بیمه، به‌صورت استادشاگردی یک سال را در کارگاه مدنظر فعالیت کند و پس از اتمام دوره گواهی پایان دوره بگیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس راه‌اندازی هفت مرکز آموزش در مرکز ماده ۱۶ ویژه معتادین تحت درمان در دهکده سلامی را یکی از طرح‌های مثبت در حوزه آموزش عنوان کرد.

وی در ادامه همچنین به طرح‌های آموزشی برای رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی نیز اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱۰۰نفر از رانندگان ناوگان اتوبوس‌‌رانی درون‌شهری در مرکز حمل‌و‌نقل آموزش دیده‌اند و فاز دوم این طرح مربوط به رانندگان تاکسی است.

وی در ادامه عنوان کرد: در یک سال گذشته ۴۵ آموزشگاه آزاد به مجموعه مراکز سازمان اضافه شده که ۱۳ آموزشگاه مجوز آموزشگاه‌های مجازی گرفته‌اند که از ۴۵ آموزشگاه ۲۵ آموزشگاه در شیراز و ۲۰ آموزشگاه درشهرستان‌ها است.

فنی و حرفه‌ای فارس در حوزه تعهد‌های دولتی سازمان رشد ۱۰۹درصدی داشته است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس تعهد دولتی این سازمان را در سال ۹۵،  ۸میلیون و ۳۰۵هزار و ۵۷۱ نفرساعت اعلام کرد و گفت: عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای در پایان سال گذشته ۹میلیون و ۸۹هزار و ۳۹۹ نفرساعت بوده است که رشد ۱۰۹درصدی را نشان می‌دهد.

کوشکی همچنین تعهد عملکرد را در چهارماهه نخست سال جاری ۲میلیون و ۸۳۹هزار و ۲۲۱نفرساعت اعلام کرد که با جذب ۲میلیون و ۸۴۸هزار و  ۲۹۶نفرساعت رشد حدود ۱۰۱درصدی داشته است. وی همچنین مجموع کل تعهدات را در سال ۹۶، ۸ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۶۶۳ نفر اعلام کرد.  

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس وضعیت حرفه‌آموزان این سازمان را در المپیاد ملی مهارت مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد:در سال ۹۵،  ۲۳۸۲نفر در مرحله‌ شهرستانی المپیاد در ۳۱ رشته ثبت‌نام کردند که ۲۳۷نفر در ۲۷رشته به مرحله استانی رسیدند. از این تعداد ۲۱ نفر در ۱۷ رشته به مرحله کشوری راه‌ یافتند و موفق به کسب مدال طلای جوشکاری و دو مدال برنز طراحی گرافیک و اتصالات چوبی و هشت دیپلم افتخار در رشته‌های مختلف شدند.

وی تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از المپیاد ملی مهارت را  ۳۴۴۸نفر در ۳۶ رشته در مرحله شهرستان اعلام کرد و افزود: مرحله استانی آزمون استان ۶ و ۵ مردادماه برگزار می‌شود.

کوشکی در پایان از صاحبان صنایع و حرف درخواست کرد با توجه به تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده اقدام کنند و تصریح کرد: اگر صنایع قسمتی از هزینه‌های خود را در حوزه آموزش هزینه کنند، هزینه آموزش در پایان سال از درآمد مشمول مالیات کم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز