خبرگزاری کار ایران

رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی استان البرز:

منتخبان شورا در انتخاب شهردار منفعت عمومی را در نظر گرفته‌اند/ تلاش‌هایی برای انشقاق بین احزاب صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۹۶۱

رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی استان البرز درباره نتیجه انتخاب گزینه‌های شهرداری تهران گفت: آرایی که به سبد افراد ریخته شد به خوبی بیانگر نگاه فراحزبی اعضا و تلاش برای انتخاب بهترین فرد برای تصدی سمت شهرداری تهران بود.

مازیار بالایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در مورد تلاش‌هایی که برای ایجاد اختلاف در جبهه اصلاحات می‌شود گفت: علیرغم غوغاسالاری رسانه‌ای که این روز‌ها در درون جبهه اصلاحات و افراد منتسب به این جبهه در جهت تخریب و تخطئه و بعضا پیشبرد اهداف خود و تحمیل گزینه‌های متعدد به منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تهران دارند، بیست و یک عضو اصلاح طلب این شورا بی‌اعتنا به این اتفاقات درصدد برگزیدن بهترین گزینه برای اداره پایتخت می‌باشند. تخریب‌هایی که در جهت تحمیل مهندس محسن هاشمی‌رفسنجانی به عنوان شهردار از یک سو و متهم کردن او به تک‌روی از سوی دیگر مطرح شد و در ‌‌نهایت با تصمیم هوشمندانه وی به پایان رسید و شخصیتی که در قامت شهرداری تهران بود تصمیم گرفت تا ضمن احترام به تصمیم مردم در برگزیدن او به عنوان عضو شورای شهر، بر میثاقی که با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بسته بود نیز پایبند بماند. 

رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی استان البرز خاطر نشان کرد: گام دوم تخریب‌ها با هدف انشقاق در درون احزاب‌اصلاح‌طلب اتفاق افتاد. در این بین نکته‌ای که حائز اهمیت است وجود تفاوت آرا و تکثر گفتمانی در بین احزاب اصلاح‌طلب است که خود پدیده‌ای است میمون و مبارک. این مساله از هجمه به حزب اتحاد ملت به دلیل معرفی یک عضو به لیست آغاز شد و علیرغم دیدگاههای متفاوت در داخل حزب، در ‌‌نهایت به تصمیم شورای عالی تن داده و تلاش کردند تا وحدت اصلاح طلبان حفظ شود. سپس به دنبال اختلاف افکنی در حزب کارگزاران پرداختند و تلاش کردند تا نشان دهند بین دو لیدر اصلی این حزب بر سر انتخاب شهردار تهران اختلاف وجود که با هوشمندی حزب کارگزاران و رهبران آن این قائله نیز خاتمه یافت. تلاش بعدی جهت ایجاد اختلاف در حزب اعتمادملی بود که با درایت کادر رهبری حزب و نیز نفرات این حزب در شورا این تلاش نیز بی‌فرجام ماند. خرده اختلاف انگیزی‌ها بین یکی دو عضو شورا که به حزب اتحاد ملت نزدیک هستند و حزب مذکور و مسائلی از این دست نیز با مدیریت مناسب اصلاح‌طلبان و عملکرد صحیح این اشخاص ناکام ماند. 

این فعال اصلاح طلب گفت: گام بعدی تلاش در جهت تحمیل شهردار به اعضای شورا و اختلاف افکنی بین آنان بود. از کنش‌های فردی برخی اعضای حزب اتحاد ملت یا نفرات نزدیک به آنان سخن رانده شد تا انحصار طلبی کارگزارانی‌ها در انتخاب شهردار و تک روی‌های حزب اعتماد ملی و حتی رفتارهای خارج از چهارچوب اعضای سایر احزاب در شورا. رای گیری روز چهارشنبه و انتخاب ۷ نفر به عنوان گزینه‌های نهایی تصدی شهرداری تهران در حقیقت خط بطلانی بود بر همه این شایعات که عمدتا نه با نیت خیر که با هدف تخریب اصلاح طلبان مطرح می‌شد. شاهد بودیم که نفرات حاضر در شورا فارق از اینکه عضویت چه مجموعه‌ای را دارا هستند تنها برای انتخاب مدیری بر اساس شاخصهای مورد توافق تصمیم گرفتند و ملاحظه دیگری نداشتند. 

بالایی تاکید کرد: آرایی که به سبد افراد ریخته شد به خوبی بیانگر نگاه فراحزبی اعضا و تلاش برای انتخاب بهترین فرد برای تصدی سمت شهرداری تهران بود. چه آنکه محمدعلی نجفی با سوابق درخشان در عرصه مدیریت در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه بالا‌ترین رای را به خود اختصاص داد و پس از او حسین مرعشی به عنوان یک مدیر اقتصادی توانمند چه در دوران استانداری کرمان و چه در زمان ریاست سازمان میراث فرهنگی حائز رتبه دوم شد. انتخاب الهه کولایی به عنوان یک بانوی اصلاح طلب و یک چهره دانشگاهی که رتبه سوم را بدست آورد قابل تامل است و حتی اگر رای به او را نمادین بدانیم نشان از تورق برگ دیگری در تاریخ اصلاح طلبی و مطرح شدن بانوان به عنوان افرادی که می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور پست به ظاهر مردانه شهرداری را به خود اختصاص دهند.

او تشریح کرد: سیدمحمدعلی افشانی، استاندار توانمند فارس که در رزومه خود سابقه معاونت عمرانی چند استان کشور را در کارنامه دارد و معاون وزیر آموزش و پرورش نیز بوده نفر چهارم این رای گیری بود. افشانی که دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف است نماد و بازمانده آن نسل از اصلاح طلبان راست آیینی است که امروز به انحاء مختلف از عرصه مدیریتی کشور محو شده‌اند.

او بیان داشت: حبیب الله بی‌طرف وزیر بی‌سر و صدا ولی کاربلد دولت اصلاحات هم در این رای‌گیری پنجم شد که البته انصراف خود را از نامزدهای تصدی پست شهرداری تهران اعلام کرد. نفر ششم محمد شریعتمداری است، وزیر بازرگانی دولت اصلاحات و یکی از نزدیک‌ترین چهره‌ها به ریاست جمهوری فعلی، در حقیقت شریعتمداری نسبت چندانی با جریان اصلاحات ندارد اما رای آوری او مصداق دیگری است از توجه اعضای شورا به توانمندی‌های افراد، نه ملاحظات شخصی و حزبی یا مسائل پشت پرده. و بالاخره هفتمین گزینه شهرداری تهران محسن مهرعلیزاده است، معاون رئیس دولت اصلاحات هم از مدیران اصلاح طلبی است که هرچند آخرین گزینه این لیست است اما حضور او در بین هفت گزینه نهایی علیرغم اینکه فاقد وابستگی حزبی است بازهم بیانگر بی‌اساس بودن سناریو‌های مختلفی است که مطرح می‌شود. 

رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی استان البرز افزود: آنچه مشخص است این است که اعضای شورا فارق از اینکه در عضویت چه حزب و تشکیلاتی هستند منفعت عمومی را در نظر گرفته و در راستای اعتلای جریان اصلاحات گام برمی‌دارند. می‌توان به جرات گفت که از این هفت نفر هرکدام سکان شهرداری تهران به دست گیرند، پیروز نهایی احزاب اصلاح‌طلبی هستند که با بلوغ فکری و عملی خود فصل جدیدی را در تاریخ تحزب ایران رقم زدند که یقینا می‌تواند چراغ راه آینده اصلاح طلبی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز