خبرگزاری کار ایران

در نشست کشوری کارشناسان سلامت میانسالان مطرح شد؛

پاسخگویی به نیازهای نوین سلامت سالمندان در طرح تحول نظام سلامت

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۳۵۲

در نشست دو روزه کشوری کارشناسان سلامت میانسالان در همدان با حضور ریاست اداره میانسالان وزارت‌بهداشت و جمعی از کارشناسان مسائل مربوط به این حوزه بررسی شد

به گزارش ایلنا، مطهره علامه در این نشست با بیان گسترش خدمات نوین سلامت میانسالان به یمن اجرای طرح تحول سلامت، گفت: برنامه خدمات نوین سلامت میانسالان بدون درایت و تلاش همکاران دانشگاه­ها پیش نمی­رفت.

وی ضمن ارائه  گزارش­‌های مقایسه‌ای از وضع دانشگاه‌­های مختلف در زمینه پیشبرد خدمات نوین سلامت میانسالان گفت: ارائه گزارش­‌های مقایسه‌ای در این زمینه به هیچ وجه زیر سوال بردن اقدامات دیگر دانشگاه­ها نیست.

علامه در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان جزو دانشگاه­‌هایی است که موضوع سلامت فیزیکی میانسالان  در آن  به خوبی مورد توجه بوده، گفت: برنامه سلامت میانسالان از شهرستان اسدآباد آغاز شده، ادامه یافته و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی بیان کرد: معاینه پستان در خانم­های بالای 60 سال جزو مهم­ترین خدماتی است که این افراد باید دریافت کنند زیرا نخستین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان، سرطان پستان است و آموزش­های مربوط به سرطان پستان در این گروه سنی باید مورد توجه قرار گیرند. پوشش خدمات سلامت میانسالان تا پایان برنامه ششم توسعه مورد توجه است.

رییس اداره سلامت میانسالان وزرارت بهداشت، آموزش و درمان، همچنین از دسترسی 52 دانشگاه علوم­ پزشکی به پایگاه­های سلامت دارای اینترنت تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

در ادامه این نشست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه اهمیت حمایت از اجرای برنامه­ های نوین سلامت در چارچوب اولویت ­های اصلی، گفت: رویکرد پیشگیرانه قوی نسبت به بیماری غیر واگیر به عنوان مساله اصلی و مهم در کنترل    مرگ­ ومیر زود­هنگام مورد توجه است.

جلال‌الدین امیری با بیان اینکه طرح تحول سلامت نگاه ویژه ‌ای به سلامت میانسالان دارد، افزود: شیوه ناسالم زندگی آفت طول عمر است و اگر به بیماری ‌های غیرواگیر در گروه سالمندان پرداخته نشود در بلندمدت با مشکلات زیادی روبه رو خواهیم شد.

وی از افزایش جمعیت میانسالان در 5 سال اخیر از 35 درصد به بالای 37 درصد خبر داد و تاکید کرد: با برنامه‌های منسجم سلامت می­‌توان مرگ‌و‌میر این گروه سنی ناشی از بیماری‌­های غیرواگیر را به حداقل رساند.

این نشست تخصصی در روز دوم با بررسی ارتقای کیفیت خدمات، رصد اطلاعات، بررسی افزایش پوشش خدمات بهداشت، ارائه تجربیات موفق و بحث گروهی، ادامه یافت و به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز