خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس:

۴۲. ۵ درصد جمعیت فارس تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۸۴۱

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس در مراسم تقدیر از کارآفرینان نمونه تأمین اجتماعی فارس گفت: تأمین اجتماعی برای کارفرمایان مشکل نیست، بلکه ارائه خدمات به نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، عبدالکریم نباتی رسالت تأمین اجتماعی را برقراری عدالت و امنیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: برخلاف دیدگاه‌ها سازمان تأمین اجتماعی، نهادی دولتی و غیردولتی است؛ یعنی زمانی که بودجه دولتی را به سازمان اختصاص می‌دهند، سهمی به آن تعلق نمی‌گیرد و منابع سازمان، حق بیمه‌ای است که به آن پرداخت می‌شود.

وی افزود: درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی از راه‌های مختلف قانونی تأمین می‌شود و در مقابل تعهداتی به ازای دریافت حق بیمه به مخاطبان پرداخت می‌کند.

 نباتی اعلام کرد: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند؛ یعنی جمعیتی بالغ بر ۴۲میلیون نفر تحت پوشش هستند. در استان فارس ۴۲. ۵ درصد جمعیت استان براساس سرشماری سال ۹۵ تحت پوشش بیمه قرار دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس گفت: به ۱۲۸هزار مستمری‌بگیر در خردادماه، مبلغ ۱۷۰میلیارد تومان پرداخت شده است. تعهداتی نیز در بلندمدت پرداخت شده که نشان‌دهنده نقش سازمان در تأمین امنیت اجتماعی است؛ ‌همچنین طی چهار سال گذشته، یعنی از سال ۹۲ تا اسفند ۹۵، در زمینه تعهدات بلندمدت ۸۴ درصد افزایش پرداخت داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: کارفرمایان در تولید امنیت اجتماعی سهم فراوان دارند و تأمین اجتماعی هیچ‌گاه مانع آن‌ها نبوده است.

نباتی با تأکید بر اینکه برخلاف محدودیت‌ها حق بیمه را به‌صورت اقساطی دریافت کردیم، گفت: بحث نوسازی صنایع با مشارکت بخش خصوصی و دولتی باید مد نظر قرار داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز