خبرگزاری کار ایران

فرماندار مریوان مطرح کرد:

کلاش‌دوزی به صورت هنری آیینی در میان مردمان اورامانات حفظ شده است/ کلاش برای سلامت پا و حتی دیسک کمرمفید است

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۶۹۱

فرماندار مریوان در نشست با هیات داوران از استرالیا گفت: خانواده های زیادی هستند که از راه کلاش دوزی امرار معاش کرده و حتی آن را به صورت هنری آیینی و مقدس همچنان حفظ کرده اند.

به گزارش ایلنا، محمد شفیعی با اشاره به قدمت هزار ساله کلاش درمنطقه غرب و مریوان و مناطق اورامانات مختصرا به مشخصات و خصوصیات فیزیکی کلاش پرداخت و افزود: 90درصد از مردم روستا ها و مناطق شهری مریوان به بافت کلاش مشغول هستند و در هر خانه ای یک یا دو نفر به این حرفه فعالیت دارد.

به گفته وی خانواده های زیادی هستند که از راه  کلاش دوزی امرار معاش کرده و حتی آن را به صورت هنری آیینی و مقدس همچنان حفظ کرده اند.

وی با اشاره به اینکه فرایند ساخت کلاش کاملا طبیعی و از هیچ گونه مواد خاصی یا شیمیایی و مصنوعی استفاده نشده است، یادآور شد: کلاش برای سلامت پا و حتی دیسک کمرمفید اشت.

شفیعی با بیان اینکه کلاش به عنوان کالای صنعتی در مرز رسمی باشماق که سومین مرز رسمی کشور است از طریق سلیمانیه با بیش از 49 کنسولگری مراودات آن به صورت تجاری انجام می‌شود؛ خاطرنشان کرد: کلاش حتی در مدارس و در هنرستان های مریوان در سالجاری تحصیلی به صورت اختیاری برای علاقه مندان تدریس می‌شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز