خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

پایان مرمت حمام تاریخی حاج شهبازخان کرمانشاه/مرمت 330 میلیون تومانی

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۳۳۹

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از پایان مرمت حمام تاریخی حاج شهبازخان در این شهرستان خبرداد.

  اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: مرمت حمام تاریخی حاج شهباز خان کرمانشاه رو به پایان است و  330 میلیون تومان برای این مرمت اختصاص داده شده است.
 
رضایی افزود: مراحل مرمت حمام حاج شهبازخان شامل سیستم برق رسانی، سیستم فاضلاب، تجهیز گرمایشی و سرمایشی، ساماندهی درهای ورودی، آواربرداری، مرمت نقاشی‌ها و گچ بری‌ها و ... تخت نظر قهرمانی انجام می‌شود.

به گفته وی کار مرمت این حمام تاریخی 3 ماه به طول انجامید .دلیل آن هم  حساسیت های کار مرمت این حمام تاریخی و گچ بری  بخش های دیگر بود که نیاز به زمان بیشتری برای مرمت داشت.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایه دستی و گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: حمام حاج شهباز خان مربوط به دوره قاجار است و در خیابان مدرس، بافت تاریخی شهر، واقع شده است و این اثر در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۴۹۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اکبری در پایان گفت: در استان کرمانشاه 4500 آثار تاریخی تاکنون شناسایی شده است که 2250 اثر به ثبت ملی شده که حمام شهباز خان یکی از این آثار است.

 کرمانشاه در سطح کشوری رتبه پنجم آثار تاریخی را دارا است.

 


 
 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز