خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد

ضرورت توجه به توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی در محلات

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۲۰۸

معاون امور عمرانی استانداری کردستان گفت: در کنار رویکرد کالبدی و مهندسی باید به توانمند سازی اجتماعی و اقتصادی محلات توجه کرد.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در جلسه ستاد بازآفرینی محلات و محدوده های هدف شهری استان کردستان افزود: باید از تجربه های موفق هم در سطح دنیا و هم در سطح کشور در رابطه با بازآفرینی در داخل استان استفاده و از آزمون و خطا پرهیز کنیم.

وی اظهار داشت: اگرچه ممکن است فرمول بازآفرینی در هر محله و ناحیه در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت باشد، اما با این وجود می توان از تجارب دیگران به شکل شایسته استفاده و این تجارب را بومی کرد.

وی با ابراز خشنودی از اینکه وزارت راه و شهرسازی در موضوع بازآفرینی رویکرد خوبی را آغاز کرده و در استانها دنبال می شود، گفت: قبلا تنها رویکرد کالبدی و مهندسی به این محلات وجود داشت.

قادری خاطرنشان کرد: در کنار این رویکرد باید به کسب و کارهای خرد و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی هم در این محلات که می تواند تحول آفرین باشد، توجه کرد.

وی تأکید کرد: اداراتی که در امر بازآفرینی متولی هستند باید گزارش اقدامات خود را در جلسات آینده ارائه دهند و در این زمینه نباید صرفا منتظر اقدام از سوی سازمان عمران شهری باشیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان افزود: فرمانداران در شهرستانهای استان باید جلسات ستاد بازآفرینی در هر شهرستان را با زمانبندی مشخص و منظم برگزار کنند.

قادری بر ضرورت اعتقاد واقعی به استفاده از توان و پتانسیل مردمی در مقوله بازآفرینی تأکید کرد و گفت: قطعا بدون بهره گیری از ظرفیت مردمی امکان تحول در عرصه بازآفرینی بافتهای فرسوده مختلف وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات سازمان شهرداری ها به اعتبارات سازمان عمران و بهسازی شهری اضافه می شود.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه باید جلسات ستاد بازآفرینی حداکثر هر سه ماه یکبار برگزار شود، گفت: کارگروه های ذیل این ستاد نیز لازم است بیشتر و جدی‌تر فعال شوند.

قادری در پایان گفت: عزم همگانی در ارتباط با بازآفرینی محلات هدف بازآفرینی شهری باید ایجاد شود تا تحول اساسی در این مسئله رقم بخورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز