خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

راه اندازی نخستین واحد خودروی برقی کشور در زنجان / 5 هزار و 300 میلیارد تومان میزان سرمایه گذاری صنعتی استان

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۷۸۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان میزان سرمایه گذاری صنعتی استان را 5 هزار و 300 میلیارد تومان خواند و گفت: نخستین واحد خودروی برقی کشور با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در زنجان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان امروز(25 تیر) اظهار کرد: محور توسعه صنعتی و معدنی استان از سال 93 تلقی شد و برنامه های راهبردی در این حوزه تدوین شد و دستگاه های مرتبط با حوزه اقتصادی باید برنامه های خود را با محوریت صنعت و معدن ترسیم کنند.

وی با اشاره به شعار اقتصادی سال های اخیر و مباحث مربوط به تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: راهکار نظام و دولت برای رفع مشکل بیکاری در نظر گرفته از کانال تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با یادآوری اینکه برنامه های حوزه اشتغال در استان در حوزه تولید است، گفت: تقویت تشکل های بخش خصوصی در اولویت های سازمان است.

این مقام مسئول در ادامه به تشکل های خانه معدن و صنعت، نظام مهندسی، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف و تفویض اختیار به این تشکل ها اشاره کرد و گفت: در پایان سال 92 حج سرمایه گذاری صنعتی 2 هزار و 500 میلیارد تومان بود که مقرر بود یک هزار میلیارد ریال در سال سرمایه گذاری صنعتی را افزایش دهیم.

به گفته فغفوری،در حال حاضر میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان زنجان به 5 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است و در نیمه دوم سال گذشته طرح های صنعتی خوبی کلنگ زنی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به ساماندهی حوزه معادن اشاره کرد و گفت: در سال 93 حدود سه سال بود که مزایده ای برگزار نشده بود که در نیمه دوم همان سال بیش از چهار مزایده معدنی انجام شد.

وی، داشتن شرط واحد فراوری را یکی از اولویت های اختصاص معادن به متقاضیان عنوان کرد و گفت: این اقدام در راستای جلوگیری از خرید و فروش در حوزه معدن بود.

این مقام مسئول به طرح بازرسی و نظارت با سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: پهنه ماهنشان ، طارم و سلطانیه در دستور کار قرار دارد تا از منابع این محدوده ها با رعایت زیست محیطی بهره مند شویم.

به گفته وی، در حوزه تجارت خارجی رقم 330 میلیون دلاری صادرات در سال گذشته پیش بینی شده بود که این رقم به 354 میلیون دلار رسید که از برنامه استانی جلوتر بودیم.

وی تعداد واحدهای صادراتی استان را 94 مورد عنوان کرد و گفت: 14 واحد هم در سال گذشته به تعداد این واحدها اضافه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یکی از اولویت های سازمان را جذب سرمایه گذار در سال جاری عنوان کرد و گفت: در رابطه با طرح گیرباکس اتوماتیک شرکت بلژیکی قراردادهایی با شرکت سایپا منعقد شده است.

به گفته وی، پیگیری هایی در حال انجام است که اولین واحد خودروی برقی کشور با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در استان انجام شود که در حال مکان یابی برای استقرار این صنعت هستیم.

فغفوری با بیان اینکه تلاش برای راه اندازی شهرک صنعتی ترکیه در زنجان در دست پیگیری است، گفت: 30 درصد واحدهای دارای مجوز بهره برداری در سال 92 تعطیل بود که در حال حاضر به 21 درصد رسیده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه طرح توسعه شرکت های خارجی در استان پیگیری می شود، ادامه داد:  شرکت سرجین بافت هم در سال 97 به بهره برداری می رسد./

 گزارش : زهرا ملابابایی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز