خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی:

رکود بازار گردشگری باعث ضرر و زیان هتل‌داران در مشهد شده است

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۴۴۶

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی گفت: رکود بازار گردشگری و کاهش ورود مسافر در ماه‌های گذشته باعث افزایش ضرر و زیان سرمایه‌گذاران هتل‌داری در مشهد شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد قانعی افزود: ۶۰ درصد گنجایش هتل‌های مشهد هم اکنون با حضور مسافران تکمیل شده که به هیچوجه رضایت بخش نیست. این در حالی است که تابستان و ایام تعطیلات نوروز دو سال پیش وضعیت متفاوت و شاهد حضور پررنگ گردشگران در مشهد بودیم.

وی ادامه داد: هر شب خالی ماندن اتاق‌های واحدهای اقامتی خسارت و زیان اقتصادی غیرقابل جبرانی در پی داشته است.

قانعی صدور بی رویه و بدون نیازسنجی مجوز ساخت هتل در مشهد را یکی از علت‌های این مشکل دانست و گفت: ۲۱۴ هتل در مشهد فعالیت دارند که گنجایش اسمی پذیرش این تعداد ۵۰ هزار نفر است که در اوج سفر‌ها به ۷۵ هزار نفر نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: دو سوم سفر گردشگران عرب به کلانشهر مذهبی مشهد کاهش یافته است، اما در دو سال گذشته وضعیت حضور گردشگران، درآمد اقتصادی و بهره مندی این کلانشهر از این ناحیه کاهش چشمگیری داشته است.

قانعی افزود: علاوه بر این فعالیت خانه‌های شخصی و اماکن غیرمجاز اقامتی نیز ضربه‌ای بر صنعت هتل‌داری مشهد وارد کرده که قابل توجیه نیست.

سالانه سه میلیون گردشگر خارجی و ۲۵ میلیون گردشگر داخلی به مشهد سفر می‌کنند. خراسان رضوی با ۵۲ درصد واحدهای اقامتی دائم کشور شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر و در مجموع هزار واحد از این مراکز اقامتی را در خود جای داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز