خبرگزاری کار ایران

آغاز به‌کار 8 خانه بوم‌گردی از ابتدای سال در کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۰۰۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز به کار هشت خانه بوم‌گردی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های کرمان، کوهبنان، راور و فهرج و راه‌اندازی شده‌ند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از ابلاغ 72 تذکر و 40 اخطار کتبی به تأسیسات گردشگری متخلف استان کرمان در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: در این مدت مجوز یک دفتر خدمات مسافرتی باطل و 2 مجتمع اقامتی و پذیرایی استان نیز به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش ایسنا، «محمود وفایی» با اشاره به صدور 9 مجوز راه‌اندازی واحد اقامتی و پذیرایی و یک دفتر خدمات مسافرتی در استان کرمان، افزود: این واحدها در قالب مجتمع گردشگری، سفره‌خانه، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه سنتی راه‌اندازی شده‌اند.

وی به آغاز به کار هشت خانه بوم‌گردی از ابتدای سال اشاره و خاطرنشان کرد: این اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های کرمان، کوهبنان، راور و فهرج و روستاهای دلفارد، خبر، میمند و بخش شهداد راه‌اندازی شده‌اند.

وفایی از صدور 72 تذکر و 40 اخطار کتبی به تأسیسات گردشگری متخلف خبر داد و گفت: در ادامه بازرسی‌هایی که توسط کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان انجام گرفت، مجوز یک دفتر خدمات مسافرتی باطل و دو مجتمع اقامتی و پذیرایی به حالت تعلیق درآمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 58 کارت راهنمای گردشگری در کرمان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 31 هتل، 32 مهمانپذیر، 131 دفتر خدمات مسافرتی، 164 واحد پذیرایی و تفریحی  و 254 راهنمای گردشگری در جهت ارائه خدمات گردشگری در استان کرمان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز