خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی می‌تواند فرآیند توسعه سنندج را متحول کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۷۰۴

رئیس‌سازمان‌مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: تلاش برای جذب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران دلسوز و خلق ثروت از منابع خدادادی می‌تواند فرآیند توسعه را در این شهر متحول کند.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی زاده در نشستی با اعضای منتخب دور پنجم شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت استان کردستان در شهر سنندج ساکن است، اظهار داشت: سنندج پیشانی استان کردستان و ویترین مناطق کردنشین ایران است و ضرورت دارد همه دستگاه ها و نهادهای متولی دست به دست هم بدهیم تا هم اصالت و هویت تاریخی این شهر را حفظ کنیم و هم روند توسعه جامع و همه جانبه شهر را سرعت ببخشیم.

وی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان را یاور و حامی همیشگی بخش‌های فعال دولتی و غیردولتی استان نام برد و گفت: بعنوان سازمان متولی توسعه درکنار شورا و شهرداری سنندج خواهیم بود تا قفل ها و موانع توسعه در شهر سنندج گشوده شود و در این مسیر دستگاه های متولی و مسئول نیز باید در ایجاد این تحرک مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از نگرش‌های تمرکز گرا انتقاد کرد و گفت: توجهات در شهر سنندج در توسعه نواحی مرکزی متمرکز شده است در حالی که می‌توان با ایجاد زمینه‌های جذب سرمایه گذار و تعریف پکیج های جامع سرمایه گذاری در همه نواحی شهر سنندج توسعه شهری ایجاد کرد.

نصراللهی‌زاده با بیان این مطلب که بخش سنگینی از بار ترافیک گردشگری در دامنه کوه آبیدر متمرکز است، گفت: ضروری است به کمک بخش خصوصی و نهادهای مدنی تفرجگاه کوچکه رش سنندج را احیا و زمینه های توسعه فضای سبز و تزریق نشاط اجتماعی را در جامعه فراهم کند.

وی همچنین از کم توجهی به پیوست های فرهنگی و اجتماعی در اجرای پروژه های شهری در استان کردستان و علی الخصوص در شهر سنندج انتقاد کرد و گفت: در ایجاد اتوبان و جاده و کمربندی صرفاً سواره رو مدنظر قرار می گیرد اما توجهی به لاین های پیاده روی و دوچرخه سواری و بسترهای گردشگری نمی شود و این آفت بزرگی است.

نصراللهی زاده با اشاره به اینکه 393 سال از تاسیس شهر سنندج می‌گذرد و در آستانه 400 سالگی این شهر قرار داریم، گفت، همه دست به دست هم دهیم تا هفت سال دیگر و در 400 سالگی سنندج این شهر به نمادی برای توسعه همه جانبه و بعنوان ویترین حقیقی توسعه کمی و کیفی در مناطق کردنشین ایران تبدیل کنیم.

رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌کردستان‌تصریح کرد: امروزه منابع دولتی بدلیل محدودیت، توسعه، اشتغال،عمران و آبادانی گسترده ایجادنخواهد کردو باید مجموعه شورا، شهرداری و فرمانداری سنندج و سایر دستگاه های دولتی و غیر دولتی دست به دست هم بدهیم تا چهره ای مدرن و متفاوت از سنندج در سال‌های آینده خلق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز