خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار به میزبانی زنجان صورت گرفت؛

پنجاه‌وسومین جشنواره و نمایشگاه سراسری مد و لباس کشور در زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۶۷۹

با حضور مسئولان استان زنجان نخستین نمایشگاه مد و لباس استان زنجان و پنجاه و سومین نمایشگاه سراسری مد و لباس در زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، نخستین جشنواره و پنجاه و سومین نمایشگاه مد و لباس سراسری ایرانی شامگاه چهارشنبه (21تیر) با حضور مسئولان استان زنجان، افتتاح شد.

"ناصر مقدم"مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه حجاب و عفاف استان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان، با اشاره به نیاز مردم به لباس‌های ایرانی و اسلامی که دارای مشخصه‌های مد روز هم باشد، اظهار داشت: در بازار و مراکز فروش این نوع لباس ها کمتر عرضه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این نمایشگاه فرصت مناسبی برای طراحان و تولید کنندگان لباس محسوب می‌شود تا هنر خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند، ادامه داد: این نمایشگاه پنجاه و سومین نمایشگاه از این نوع محسوب می‌شود.

مقدم با بیان اینکه چهار نوع لباس در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است، افزود: مانتوی مجلس، مانتوی اجتماع، مانتوی مدارس و لباس های محلی در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی با اشاره به ارائه آثار طراحان و دوزندگان زنجانی در این نمایشگاه، بیان داشت: تعدادی از آثار منتخب نمایشگاه های کشوری نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

این مسئول فرهنگی استان زنجان از راه‌اندازی غرفه های فروش برخی از آثار خبر داد و گفت: تلاش شده است تا نمایشگاه به نحو مطلوبی برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه به عنوان متولی فرهنگ عمومی وظیفه داریم زمینه تولید لباس های ایرانی – اسلامی را فراهم کنیم، ادامه داد: برگزیدگان این جشنواره با انتخاب هیات داوران انتخاب و تجلیل می شوند.

وی از ارائه 80 نوع لباس در این نمایشگاه خبر داد و گفت: آثار خوبی به این جشنواره رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: این نمایشگاه حاصل زحمات بخش غیر دولتی و NGO هاست.

مقدم با اشاره به راه اندازی کمیته مد و لباس در استان زنجان، بیان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی در این کمیته عضو هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در پایان سخنان خود، با بیان اینکه علاقه‌مندان به تولید انبوه آثار خود به بانک کارآفرینی امید معرفی‌می‌شوند، یادآورشد: این افراد می‌توانند با اخذ تسهیلات، تولیدات خود را برند سازی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز