خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

شدت وزش بادهای 120 روزه سیستان تا عصر فردا/احتمال بارش باران و تگرگ در نواحی جنوبی استان

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۴۴۷

کارشناس هواشناسی استان سیستان و بلوچستان از شدت داشتن بادهای 120 روزه تاعصر فردا در شمال این استان خبرداد و گفت: احتمال بارش تگرگ در برخی نواحی جنوبی این استان وجود خواهد داشت.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با تقویت جریانات مرطوب جنوبی طی روزهای پنج شنبه وجمعه  در نواحی جنوبی و ارتفاعات  مرکزی استان در بعد از ظهرها افزایش ابر، رعد و برق با رگبار باران و باد شدید لحظه‌ای رخ خواهدداد. 
 
ملاشاهی افزود: باتوجه به ماهیت توفان‌های تندری جاری شدن رواناب و پرآب شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و بارش تگرگ بسیار محتمل است.
 
به گفته وی وزش بادهای 120 روزه در شمال استان تا بعد از ظهر پنج شنبه شدید خواهد بود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: جمعه و شنبه از شدت باد کاسته می شود اما  از یکشنبه 25/4/96  تا سه شنبه 27/4/96 مجدد وزش باد شدید همراه با گردوخاک در شمال استان رخ خواهدداد.

ملاشاهی تصریح کرد: در نقاط مستعد طوفان گرد و خاک و حرکت شن‌های روان و در محورهای مواصلاتی کاهش دید و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.
 
وی توصیه کرد: افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، بیماران وکودکان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری درفضای باز خودداری کنند و از اسکان و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود و درزمان وقوع رعد و برق از استقرار در فضای باز  پرهیز کنند.
 
 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز