خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

دستور نعمت‌زاده برای تشکیل کارگروه فعال‌کردن صنایع پایین دست آلومینیوم جنوب

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در صنایع زیرمجموعه ایمیدرو گفت: وزیر صنعت در جریان سفر به جنوب؛ دستور تشکیل کارگروهی با حضور معاونان صنعتی وزارتخانه برای فعال کردن صنایع پایین دستی آلومینیوم جنوب را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از مجتمع آلومینیوم جنوب با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان علاوه بر تولید و اشتغالزایی برای رفع محرومیت ها طراحی شده است.

کرباسیان افزود: پروژه آلومینیوم جنوب با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن و نیروگاه برق غدیر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در حال احداث هستند و سیاست دولت و وزارت صنعت؛ استفاده از نیروهای بومی واجد شرایط است چرا که علاوه بر کاهش هزینه ها، نیروهای بومی با علاقه و انگیزه بیشتری چرخ های صنعت کشور را به حرکت در می آورند.

رئیس‌هیات عامل ایمیدرو با تاکید براستفاده از نیروهای بومی اضافه کرد: شرکت ان اف اسی چین به دلیل اینکه ضمانت تولید و تامین ماشین آلات را در طرح احداث کارخانه آلومینیوم جنوب متقبل شده است، به همین دلیل انتظار دارند که در برخی رشته های تخصصی از نیروهای با تخصص و تجربه بالا استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حاشیه سفر وزیر به شهرستان لامرد، نشستی با حضور نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، مدیر آلومینیوم جنوب ، مدیرعامل منطقه ویژه لامرد و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد و کلیات جذب استفاده از نیروهای بومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کرباسیان در پاسخ به ایلنا درباره آینده منطقه ویژه اقتصادی لامرد بیان داشت: روند استقرار صنایع از وضعیت مناسبی برخوردار است و خوشبختانه سالکو برای توسعه ظرفیت آلومینیوم به ۶۰۰ هزار تن در حال مذاکره است.

وی درباره دستاورد سفر وزیر صنعت به شهرستان لامرد گفت: وزیر صنعت در جریان سفر به جنوب؛ دستور تشکیل کارگروهی با حضور معاونان وزارتخانه و نخبگان صنعتی برای فعال کردن صنایع پایین دستی آلومینیوم جنوب را صادر کرد.

معاون وزیر صنعت ضمن اشاره به فراهم بودن زیرساخت های موردنیاز برای استقرار صنایع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، خاطرنشان کرد: جا دارد تا مسئولان استانی هم نسبت به ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مشارکت فعالانه ای داشته باشند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز وزیر صنعت به همراه جمعی از معاونانش از مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان و طرح های صنعتی اتان گیری و پالایشگاه بنزین و فاز ۱۴ پارس جنوبی بازدید کردند.

کد خبر : ۵۱۰۱۷۸