خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

برگزاری همایش ملی فرش دستباف در چهار محال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۹۳۴

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از برپایی همایش ملی فرش دستباف در 24 تیرماه در این استان خبرداد.

علیرضا جیلان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: همایش‌ملی فرش دستباف چهارمحال و بختیاری با رویکرد تولید و صادرات فرش دستباف، آینده پژوهی فرش، فناوری و مواد اولیه، اقتصاد و بازاریابی، خلاقیت مدیریتی و طراحی فرش دستباف در شهرکرد برگزار می‌شود.

جیلان با اشاره به اینکه در این همایش 64 مقاله ارسال شده است، افزود: از این تعداد 30 مقاله با محوریت بازاریابی و 34 مقاله با محوریت تخصصی تولید فرش است.

وی خاطر نشان کرد: پس از بررسی و داوری از تعداد 64 مقاله تنها 14 مقاله در همایش ارائه می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال‌و بختیاری در ادامه گفت: هم اینک در استان چهارمحال وبختیاری 104 هزار بافنده فرش وجود دارد که در قالب 52 هزار دار قالی در قالب نه تعاونی فرش روستایی، دو تعاونی قالیبافی شهری و یک اتحادیه ساماندهی شده است.

جیلان اظهار داشت: از مجموع بافندگان  فرش استان چهارمحال و بختیاری تنها 18 هزار بیمه هستند که همکاری و تعامل دولت برای حمایت و بیمه کردن فرش‌بافان استان با هدف ایجاد شغل پایدار ، ضروری است.

وی در پایان با بیان اینکه طرح فرش "سرو و کاج" چهارمحال و بختیاری بعنوان اصیل‌ترین طرح آریایی مطرح است، یادآورشد: فرش  دستباف چهارمحال و بختیاری در فهرست سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو (WIPO) ثبت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز