خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مسئولان بهزیستی همدان مطرح شد:

راه­‌اندازی خدمات توان­بخشی بیمارستان شهید بهشتی تا پایان مهرماه/ رتبه 16 همدان از نظر اعتیاد در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۸۲۲

نشست خبری مسئولان بهزیستی استان به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد. در این نشست مدیران اداره کل بهزیستی استان همدان به تشریح عملکرد این اداره در سال گذشته و نیز برنامه­‌های پیش روی این اداره در سال جاری پرداختند.

حمیدرضا الوند مدیرکل اداره بهزیستی با بیان برنامه­‌های اداره بهزیستی در هفته بهزیستی بیان کرد: اداره کل بهزیستی در طی این هفت روز از 24 تا 30 تیرماه، 123 فعالیت در دست انجام دارد که از مجموع این ارقام 43 مورد افتتاحیه در شهرستان­‌های مختلف استان است؛ از جمله 3 پایگاه خدمات اجتماعی و 2 کلینیک مددکاری در شهرستان همدان و 23 واحد مسکن مددجویی در کل استان همدان در دست اقدام است.

وی همچنین از افتتاح واحد شورای مشارکت­‌های مردمی در شهرستان همدان در محل مجتمع قدس اشاره کرد و در ادامه از افتتاح 2 مهد روستایی در دو روستا و مرکز پایگاه سلامت اجتماعی در شهرستان رزن و 2 مهد روستایی و یک مهد شهری در شهرستان کبودرآهنگ در هفته بهزیستی خبر داد.

حمیدرضا الوند در ادامه از افتتاح چندین پروژه از جمله اورژانس‌اجتماعی، مرکز اقامت میان مدت برای معتادان و مرکز سلامت روان در شهرستان­‌های اسدآباد، نهاوند و ملایر در هفته بهزیستی خبر داد.

او همچنین از برگزاری برخی خدمات رایگان در هفته بهزیستی توسط این اداره از قبیل خدمات مشاوره، بینایی سنجی، فرزندپروری و...خبر داد.

وی با اشاره به طرح سنجش سلامت کودکان در 8 بخش با هزینه­‌های اندک توسط این اداره بیان کرد: طرح سنجش سلامت همچنین برای کارکنان این اداره به طور رایگان در هفته بهزیستی اجرا خواهد شد و 4 مورد نمایشگاه و همایش با محوریت پیشگیری از آسیب­‌های اجتماعی در هفته بهزیستی برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل اداره بهزیستی با تشریح برنامه­‌های این اداره در سال جاری بیان کرد: تجهیز، راه­‌اندازی و فعال­‌سازی خدمات جامع توان­بخشی بیمارستان شهید بهشتی در دست اقدام بوده که پیش­‌بینی می­‌شود تا پایان مهرماه سال جاری راه­‌اندازی شود.

وی همچنین از توسعه و گسترش برنامه صدای مشاور 1480 در کل استان خبر داد و گفت: مرکز مشاوره تخصصی معلولین در سال جاری راه اندازی می شود گرچه تا سال­های گذشته تنها 3 مرکز مشاوره تخصصی در استان وجود داشت اما در سال جاری اداره بهزیستی در حال هدایت مراکز مشاوره به سمت تخصصی شدن است. طرح واگذاری مسکن به خانواده های دارای دو معلول و بیشتر در دستور کار است و 23 مورد مسکن شهری و 27 مورد مسکن روستایی برای این خانواده ها در سال جاری افتتاح خواهد شد.

در ادامه فریدالدین حجت الاسلامی معاون توان بخشی اداره بهزیستی با تشریح فعالیت­های این بخش در حوزه مناسب­‌سازی فضای شهری برای معلولین اظهار داشت: بیش از 36 جلسه در فرمانداری برای مناسب­‌سازی فضای شهری برگزار شده و این اداره امیدوار است بتواند شرایط را در این خصوص بهتر کند.

 وی با اشاره به مناسب سازی شهر لالجین و تبدیل آن به شهر بدون مانع نیز ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری سازمان بتواند به این مساله رسیدگی کرده و آن را به اتمام برساند.

معاون توان بخشی اداره بهزیستی در خصوص متقاضیان کاشت حلزون گوش بیان داشت: کاشت حلزون از اولویت­‌های این بخش بوده و در سال گذشته 39 نفر کودک زیر 10 سال متقاضی کاشت حلزون در استان بوده و در سه ماهه نخست سال جاری 31 نفر شناسایی شده و پیشبینی می­شود این میزان تا پایان سال به بیش از 80 مورد افزایش یابد و سازمان برای هر نفر 5 میلیون تومان اعتبار در این زمینه قائل شده است.

امیر کوکائیان، معاونت پیشگیری اداره بهزیستی نیز با بیان اینکه استان همدان در سطح کشور از لحاظ آمار اعتیاد رتبه 16 را داراست، گفت: 20 دستگاه متولی بحث اعتیاد در کشور هستند که سازمان بهزیستی یکی از آنان است. این سازمان تمام تلاش خود را در جهت پیشگیری و برپایی کمپ­‌های ترک اعتیاد انجام می دهد. در حال حاضر 2 کمپ ترک اعتیاد زنان در همدان و نهاوند وجود دارد که در سه ماه اولیه سال جاری 63 نفر مراجعه کننده داشته است و افتتاح کمپ ترک اعتیاد دیگری نیز در شهرستان ملایر در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز