خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس مطرح کرد:

موزه نورانی وصال به اهلش واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۴۲۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: معتقدیم دانشگاه علوم پزشکی‌تاکنون از لحاظ مخاطب‌سازی در اداره‌ موزه نورانی وصال موفق نبوده و تنها، نشست‌هایی در حوزه‌های پزشکی در این بنا برگزار کرده؛‌ در حالیکه این موزه باید به اهل آن، یعنی هنرمندان و اهالی قلم واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، آیین گرامی داشت هفته قلم با ادای احترام مفاخر ادبی و هنری فارس در آرامگاه حافظ و گلزار هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن ادای احترام به خاندان نورانی وصال و یادکرد از خدمات ارزنده این خاندان به فرهنگ و هنر، خواستار انتقال این میراث به اهل قلم و هنرمندان فارس شد و گفت: این موزه آنچنان شایسته است در دستان اهل قلم نیست.

بهزاد مریدی افزود: انتظار می رود این موزه محفل ادبا و شعرا باشد. امروز هنرمندان خواستار این هستند که این مکان به موزه اهل قلم بدل شود و جایگاهی درخور برای هنرمندان و فرهیختگان فراهم آورد.

رئیس هیات مدیره انجمن اهل قلم فارس با تأکید بر اینکه موزه نورانی وصال هم‌اکنون به‌ صورت فیزیکی توسط دانشگاه علوم‌پزشکی به‌خوبی محافظت می‌شود، عنوان کرد: معتقدیم دانشگاه علوم پزشکی تاکنون ازلحاظ مخاطب‌سازی در اداره‌ این بنا موفق نبوده است و تنها، نشست‌هایی در حوزه‌های پزشکی در این بنا برگزار می‌شود؛‌ درحالیکه این موزه باید به اهل آن، یعنی هنرمندان و اهالی قلم واگذار شود.

شورای منتخب شهر شیراز نامگذاری خیابان‌ها و معابر عمومی را به اهالی فرهنگ و هنر واگذار کند

مریدی همچنین ضمن تبریک به اعضای منتخب شورا، از آنان درخواست کرد در اقدامی فرهنگی، نسبت به انتخاب نام خیابان‌ها و اماکن عمومی به نام هنرمندان اقدامی بایسته انجام دهد و افزود: چرا نباید خیابانی به نام رضوی سروستانی و اساتید گرانقدر دیگری که در این مکان آرمیده‌اند، نامیده شود. بهتر است شورای شهر این مهم را به اهالی فرهنگ و هنر واگذار کند و در کنار نام شهدای گرانقدر ادای دینی به بزرگان هنر و ادب این سرزمین صورت گیرد.

قطعه هنرمندان درخور مقام آنان نیست

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین از وضعیت قطعه‌ هنرمندان انتقاد کرد و گفت: خواستار جدی گرفتن قطعه هنرمندان و نام‌آوران شیراز در مکانی مناسب هستیم. آرامگاه حافظیه به‌لحاظ ساختاری ممنوعیت‌هایی دارد که امکان فراهم آوردن چنین فضایی را فراهم نمی‌کند.

وی ضمن انتقاد از اختصاص قطعه‌ای در بهشت احمدی به هنرمندان گفت: از شورای منتخب شهر شیراز درخواست می‌کنیم برای ادای دین به هنرمندان، آرامگاهی در بهترین و زیباترین نقاط شهر، ازجمله در باغات قصرالدشت، به این بزرگان اختصاص داده شود؛ زیرا این افراد هویت شهر هستند و انتقال آن‌ها به مکانی دوردست نام و خاطره آن‌ها را کمرنگ می‌کند و شایسته این مفاخر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز