خبرگزاری کار ایران

۱۷۸ روز تا شروع بزرگترین رویداد گردشگری کشور

/تبریز 2018 تبلورصنعت گردشگری ایران / اختصاص 10درصد اعتبارات 96 دستگاههایدولتی برای تبریز2018 / تاسیس خبرگزاری دوزبانه تبریز ۲۰۱۸

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۳۸۹

سومین نشست ستاد ملی سیاستگذاری تبریز ۲۰۱۸ در حالی با حضور معاون رئیس جمهور و مدیران استانی آذربایجان غربی در تبریز برگزار شد که تاسیس خبرگزاری دوزبانه تبریز ۲۰۱۸ از تمهیدات رسانه‌ای این ستاد است.

به‌ گزارش‌ ایلنا معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌سازمان میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی‌وگردشگری در این نشست گفت: تبریز 2018 تبلورصنعت گردشگری ایران است و تمام دستگاه ها با همه توان باید کمک کنند تا از این ظرفیت برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به دنیا استفاده کنیم.

زهرا احمدی پور درباره جزییات برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی وگردشگری درباره  تبریز 2018  افزود: اولویت اصلی ما در سال 2018 برگزاری این رویداد است و تبریز قطبی برای معرفی آذربایجان شرقی و این استان قطبی برای معرفی ظرفیت های شمالغرب و این منطقه نیز قطبی برای معرفی ظرفیت های گردشگری کل کشور است.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی ایجاد شده در این رویداد برای معرفی کشور استفاده بهینه کنیم، اظهار کرد: این نشست برای ایجاد هماهنگی بین ستاد ملی و شورای برنامه ریزی استان برگزار شده تا برنامه های منسجمی برای رویداد تبریز 2018 برگزار شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شناخت اعضای ستاد ملی نسبت به ظرفیت های استان آذربایجان شرقی را از دیگر اهداف برگزاری این نشست اعلام و یادآوری کرد: اعضای این ستاد پس از شناخت از این ظرفیت ها باید در دستگاه های خود نسبت به این ظرفیت ها تصمیم گیری کنند.

احمدی پور، ادامه داد: در این راستا تیم های کارشناسی این ستاد از 5 محور گردشگری مشخص شده در سطح استان بازدید می کنند تا در جلسه بعدی براساس گزارش های آن ها تصمیم گیری های لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره به گزارش کمیته های تخصصی ستاد برنامه ریزی و اجرایی استان گفت: برخی از کمیته ها نسبت به برخی دیگر منسجم و برنامه محور عمل کرده اند و تلاش می کنند زمان بندی را تا شروع رویداد 2018 رعایت کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه 178 روز به شروع این رویداد فرصت باقی مانده است، اظهار کرد: باید دستگاه ها روزانه و به صورت روزشمار برنامه های خود را براساس تقویم زمان بندی برنامه ریزی کنند.

وی گفت: براساس مجوز کمیسیون فرهنگی، دستگاه ها امسال می توانند از 10 درصد اعتبارهای سال 96 خود برای تبریز 2018 هزینه کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شعار سال 2018 را تبریز 2018 اعلام و اظهار کرد: ردیف اعتبار اختصاصی برای تبریز 2018 در بودجه سال 97 لحاظ می شود و براساس برآوردها این ردیف بودجه مشخص و به لایحه بودجه پیشنهاد می شود.

ایجاد سامانه گردشگری 2018

 

 مرتضی آبدار، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز  در این نشست گفت: طراحی پنج مسیر گردشگری شهر با اولویت قرار دادن بافت تاریخی و گردشگرپذیر شهر از جمله اقداماتی است که توسط شهرداری تبریز عملیاتی شده است؛ بعلاوه، در حوزه استانی نیز پنج مسیر گردشگری  با محوریت شهرستان‌های مهم استان طراحی تقویت زیرساخت‌های استانی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ایجاد سامانه گردشگری تبریز ۲۰۱۸ حاوی تمام اطلاعات گردشگری تبریز و تاسیس خبرگزاری دوزبانه تبریز ۲۰۱۸ را از تمهیدات رسانه‌ای این ستاد خواند.

نشست مشترک ستاد ملی سیاست گذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی استانی تبریز 2018 با حضور مسولان ملی و استانی در هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار شد.

در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.

انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد./

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز