خبرگزاری کار ایران

با موضوع خاطرات مستندساز روزهای انقلاب؛

کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» در سبزوار رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۰۷۹

کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» با حضور عضو مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از سبزوار، یوسف مرادی در مراسم رونمایی از این کتاب با بیان اینکه ثبت وقایع دوران انقلاب اسلامی از سوی این مستندساز سبزواری دارای اهمیت بسزایی است، اظهار داشت: در آن دوران فیلم ‌برداران زیادی وظیفه ثبت وقایع را برعهده داشتند ولی علی میرقطبی ترجیح داد که در کنار مردم به ثبت وقایع بپردازد؛ در واقع او در بین مردم قرارگرفت تا تمامی مشکلات و دغدغه‌های مردم را با فیلم ‌برداری بیان کند.

عضو مرکز پژوهش‌های‌مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم مفاخر سبزوار در شکوفایی انقلاب اسلامی‌گفت: بعد از مشروطه‌جریان‌فرهنگی شبه روشن فکری در کشور گسترش یافت ولی خوشبختانه مفاخر این شهرستان همانند علی میرقطبی و استاد حمید سبزواری و...از این جریان فکری فاصله گرفتند.

همچنین در طی برگزاری این مراسم، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سبزوار را تحولی در حوزه نشر دانست و افزود: امیدواریم یا همت این مجموعه موجی جدید در عرصه تولید محصولات فاخر فرهنگی انقلابی ایجاد شود.

در پایان، مهدی مقصودی با بیان اینکه با گذشت حدودا چهاردهه از پیروزی انقلاب اسلامی، نسل جدید باید از انقلاب مردمی اطلاعات بهتر و بیشتری کسب کنند، گفت: شهرستان سبزوار نیازمند توجه بیشتری در زمینه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی از سوی نهادهای مختلف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز