خبرگزاری کار ایران

در دیدار شهردار تبریز با تولیت آستان میثم تمار عراق مطرح شد

«کربلا و تبریز» خواهر خوانده می شوند

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۸۴۳

شهردار تبریز گفت: مردم ایران، از آغازین سال‌های بحران عراق در کنار این کشور بوده‌ و همچنان مصمم است تا نقش برادری خود را در این راستا، تداوم ببخشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز صادق نجفی در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت میثم تمار(ع) در کوفه خاطرنشان کرد: شهرهای مقدسه عراق، کانون فرهنگی امامان معصوم(ع) و مدفن چهره‌های درخشان جهان تشیع و اصحاب صدیق ائمه(ع) نظیر میثم تمار است؛ همین امر باعث شد ایرانیان، بیشترین همت را در بازسازی عراق و مراکز مقدس این کشور داشته باشند.

شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، برنامه‌های ویژه‌ای را برای ایفای نقش فرهنگی و خدماتی در مدیریت کربلای معلی و نجف اشرف به کار گرفته‌است.

 نجفی با بیان این‌که تبریز، نخستین پایتخت جهان تشیع و از شیفتگان مکتب حضرت اباعبدالله(ع) در طول تاریخ است، افزود: خواهرخواندگی تبریز و کربلا، از مهم‌ترین و زیباترین جلوه‌های مودت فرهنگی دو کشور است.

شیخ خلیفه الجوهر، تولیت آستان مقدس حضرت میثم تمار(ع) نیز در این دیدار، با قدردانی از شهردار تبریز، اظهار داشت: مردم عراق قدردان همراهی و برادری ایران هستند و خدماتی که ایرانیان در تقویت زیرساخت‌های آسیب‌دیده عراق ارائه داده‌اند را از یاد نخواهند برد.

وی همچنین گفت: برادری تبریز و کربلا به نقطه افتخارآمیز ارتباطات دو کشور تبدیل شده  که امید است در آینده هم  استمرار خواهد داشت./ 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز