خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گردشگری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایلنا:

استقبال از تبریز 2018با 10 هزار میلیارد ریال پروژه اجرایی / تبریز 2018 آغاز خانه تکانی گردشگری/سفر معاون رئیس جمهور به تبریز

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۷۹۸

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از سفر معاون رئیس‌جمهور به تبریز برای برنامه‌ریزی در‌باره تبریز 2018 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  مرتضی آبدار با اعلام این مطلب افزود: زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردا  -پنج شنبه 15تیرماه جاری -  به تبریز  خواهد آمد تا  در نشست مدیران استانی درباره بزرگترین رویداد گردشگری کشور در سال 2018  شرکت کرده و در جریان چگونگی پیشرفت برنامه‌های در حال انجام کمیته‌های ستاد ملی و استانی تبریز 2018 قرار گیرد.  

وی درباره اعتبارات در نظر گرفته شده در باره این پروژه نیز گفت: تبریز با 10 هزار میلیارد ریال پروژه اجرایی به استقبال تبریز 2018 می رود.  

مرتضی آبدار با بیان اینکه رویداد تاریخی تبریز ۲۰۱۸ فرصتی طلایی است که برای ایران و آذربایجان فراهم شده است، گفت: در راستای این رویداد بزرگ همه برنامه های ۱۹ دستگاه اجرایی دولت درگیر این رویداد بوده و قریب به یکهزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه های لازم تبریز ۲۰۱۸ اختصاص یافته است.

آبدار همچنین با اشاره به اینکه بخش خصوصی مهم ترین نقش را در اجرای این پروژه خواهد داشت گفت:  این بخشها تنها ۳۰ درصد مسیر را در پوشش ظرفیت های گردشگری در تبریز ۲۰۱۸ تامین خواهد کرد و ضرورت ۷۰ درصد باقی مانده با مشارکت جدی مردم و بخش خصوصی گره خورده است.

 به گفته وی  تبریز ۲۰۱۸ نقطه آغاز و خانه تکانی گردشگری استان خواهد بود.

استقبال از تبریز 2018با 10 هزار میلیارد ریال پروژه اجرایی / تبریز 2018 آغاز خانه تکانی گردشگری/سفر معاون رئیس جمهور به تبریز

فرصتی برای معرفی استان به دنیا

  سعید شبستری معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز  در باره مشارکت بخش دولتی و خصوصی  در این پروژه گفت: باید از ظرفیت های گردشگر پذیر شهر اعم از موزه ها، استادیوم، امامزاده ها و حتی از ظرفیت های هنری نظیر، تئاتر و موسیقی به طور کامل استفاده کرد تا گردشگر تبریز را با ظرفیت هایی که لایق تاریخی آن است بشناسند و این اتفاق بدون همکاری و مشارکت     بخش  خصوصی میسر نمی شود.  

تبریز 2018 فرصتی است تا استان را در سطح جهانی معرفی کنیم و بتوانیم این مهم را در بین شهروندان نیز ملموس ساخته و توجیهات لازم را برای آنها فراهم سازیم.

 تبریز 2018 چیست؟

سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال 2015 با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد. در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ” شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ” معرفی می شود. در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال 2015 و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال 2016 به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند. برای سال 2017 نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و برای سال 2018 شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شد.

این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد. قبل از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه معیارهای انتخاب به عنوان نامزد معرفی شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.

رضایت و خرسندی توریست ها در نحوه برخورد مناسب مردم با آنها و هم چنین   نقش بسیار پررنگ هتل ها و مراکز رفاهی تجاری در تامین اهداف تبریز 2018  را نباید در این انتخاب از نظر ور داشت.  

 بنابراین با توجه به اینکه اعضای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از کشورهای اسلامی هستند و سایر کشورها در این سازمان وجود ندارند میزبانی مناسب از این کشورها و ترویج و نشر این میزبانی مناسب توسط آنها می تواند تبریز 2018 را به فرصتی جهانی تبدیل کرده و آن را تنها   محدود به کشورهای اسلامی نکند.

 زیرا هتل ها و مراکز رفاهی تجاری با برخورد خوب ، سرویس دهی عالی و دریافت هزینه مناسب می توانند آینده توریسم در تبریز و حتی کشور را تضمین کنند.از این رو ضروری است   آسایش و رفاه گردشگران   در عالی ترین سطح ممکن مهیا شود تا در آینده   سرمایه گذاری های بلند مدتری  برای جذب  گردشگر در کشور صورت گیرد.

استقبال از تبریز 2018با 10 هزار میلیارد ریال پروژه اجرایی / تبریز 2018 آغاز خانه تکانی گردشگری/سفر معاون رئیس جمهور به تبریز

 آذربایجان‌شرقی با 21 شهرستان، دارای سه میلیون و 900 هزار نفر جمعیت است که حدود 45 درصد این جمعیت در تبریز ساکن بوده و توزیع فضای امکانات از این اعداد و ارقام تبعیت می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز