خبرگزاری کار ایران

درپی شکایت‌های متعدد شهروندان صورت گرفت؛

درخواست پلیس آگاهی البرز از مردم برای شناسایی"کلاهبردار حرفه‌ای"

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۳۹۲

پلیس آگاهی استان البرز با انتشار تصویر کلاهبردار حرفه‌ای‌، از شهروندان درخواست کرد چنانچه از سوی این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند جهت شناسایی متهم و طرح شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا به‌ نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جواد صفایی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:‌ در پی دریافت شکایت‌های متعدد شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از سوی فردی که خود را شخص بانفوذی در دستگاه‌های رسمی و دولتی معرفی می‌کرد پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی شرق کرج قرار گرفت.
 
صفایی افزود: با توجه به اظهارات شکات مشخص شد که متهم با به‌کارگیری شگردهای مختلف با معرفی خود به‌عنوان کارمند قوه قضائیه، فردی با نفوذ در مراکز و دستگاه‌های دولتی و استخدام افراد در شرکت نفت و تهیه مسکن مهر اقدام به کلاهبرداری از بانوان می‌کرد‌.
 
سرهنگ صفایی بیان کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و به‌کارگیری شگردهای پلیسی در نهایت مخفیگاه متهم متواری را در کرج شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند‌.
 
وی درباره شیوه و شگرد این کلاهبردار حرفه‌ای گفت: نامبرده با پرسه‌زدن در اطراف مراجع قضایی و شناسایی زنانی که مشکل حقوقی و قضایی داشتند، طعمه‌های خود را انتخاب و در پوشش مسافرکش آن‌ها را سوار بر خودرو کرده و تا رسیدن به مقصد باب گفت‌و‌گو را بازکرده و با ادعای اینکه کارمند بازنشسته دادگستری و صاحب نفوذ در دستگاه‌های دولتی است از آن‌ها می‌خواست تا با پرداخت وجه مشخص به مشکل آن‌ها رسیدگی کند.
 
سرهنگ‌صفایی با اشاره به این‌که تا‌کنون 20 نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند،خاطرنشان‌کرد: متهم در مناطق مختلف تهران، کرج و شهریار اقدام به 35 فقره کلاهبرداری از شهروندان کرده است.
 
به گفته رئیس پلیس آگاهی استان البرز، بازپرس شعبه 13 دادسرای کرج، دستور چاپ تصویر بدون پوشش متهم را در رسانه‌های جمعی صادر کرده تا شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند جهت پیگیری شکایت خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز واقع در اسلام آباد، پشت بازار روز ولیعصر، جنب کلانتری اسلام‌آباد و یا شعبه 13 دادسرای ناحیه یک کرج مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز