خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه خبرداد:

طلب 1800 میلیارد ریالی شرکت گاز کرمانشاه از مشترکان

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۹۹۰

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از طلب 1800 میلیارد ریالی شرکت گاز کرمانشاه از مشترکان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیروس شهبازی با اشاره به اینکه 110 میلیارد تومان از طلب شرکت گاز مربوط به صنایع و مابقی مربوط به بخش خانگی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه 80 درصد یارانه‌ها از درآمد شرکت گاز تأمین می‌شود پرداخت به موقع بهای گاز کمکی به خود مشترکان است.

شهبازی با بیان اینکه در سال گذشته 112 میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاها در استان هزینه شد، گفت: امسال 190 میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاهای استان در نظر گرفته شده که در صورت جذب، حرکت جهادی در استان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ایران دومین دارنده ذخایر گاز طبیعی در دنیا و سومین تولیدکننده است عنوان کرد: 70 درصد سبد انرژی خانوارها در ایران را گاز طبیعی تشکیل می‌دهد زیرا به‌صرفه‌ترین سوخت برای خانواده‌ها است.

شهبازی با بیان اینکه در استان کرمانشاه 25 شهر و 765 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند گفت: 99 درصد جمعیت شهری و 53 درصد جمعیت روستایی دارای نعمت گاز طبیعی هستند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 97 تمام روستاهای بالای 20 خانوار در استان از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 520 هزار مشترک شامل 2020 واحد صنعتی و 517 هزار مشترک خانگی دارای گاز طبیعی هستند افزود: براساس قانون پیش‌بینی شده روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت در این مقطع گازرسانی می‌شوند.

شهبازی با بیان اینکه 2490 روستا در استان وجود دارد که 1739 روستا قابلیت گازرسانی دارند افزود: 765 روستا در استان گازرسانی شده و در 630 روستا عملیات اجرایی در حال انجام است و 500 روستای دیگر نیز به پیمان سپرده شده است و تا پایان امسال تمام روستاهای بالای 20 خانوار تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اکنون 74 جایگاه سی‌ان‌جی در استان وجود دارد که روزانه 700 هزار مترمکعب گاز مصرف می‌کنند عنوان کرد: 32 شهر در استان وجود دارد که 25 مورد در قالب 99 درصد دارای گاز هستند.

شهبازی درباره گازرسانی به شهرهای حمیل، باینگان، ازگله، نوسود، نودشه و نفت‌شهر گفت: گازرسانی به حمیل  و باینگان در مراحل پایانی، ریجاب در مرحله پیمان سپاری، نوسود و نودشه در مرحله کار اجرایی و برنامه گازرسانی ازگله از روش سی‌ان‌جی به خط تغییر کرده و برای نفت‌شهر نیز به دلیل نداشتن سکنه هنوز برنامه‌ای وجود ندارد.

وی یکی از رسالت‌های شرکت گاز را تأمین سوخت مطمئن و پایدار عنوان و اظهار کرد: در زمستان با وجود سرمای شدید به‌ویژه در سال گذشته کمترین مشکلی در گازرسانی ایجاد نشد و قطعی گاز پیش نیامد.

شهبازی با بیان اینکه شرکت گاز استان کرمانشاه در سال گذشته رتبه چهارم از نظر گازرسانی را در کشور به خود اختصاص داد گفت: در سال گذشته 1200 متر شبکه‌گذاری در استان انجام و 30 هزار مشترک جدید اضافه شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: هدف‌گذاری امسال مصرف روزانه 11 میلیون مترمکعب گاز در استان، افزودن 30 هزار مشترک جدید، 700 کیلومتر شبکه‌گذاری و 12 هزار نصب انشعاب است.
 
شهبازی با اشاره به اینکه از سال 92 تا پایان سال گذشته 553 روستا گازرسانی شده و ضریب نفوذ از 29 درصد به 53 درصد افزایش یافته است گفت: در سال 92 تعداد مشترکان گاز استان 41 هزار و 981 خانوار بود که در پایان سال 95 به 77 هزار خانوار رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون 7778 کیلومتر شبکه‌گذاری و 232 هزار و 565 انشعاب در استان انجام شده است عنوان کرد: گازرسانی به 500 روستای استان کرمانشاه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بود که تاکنون 92 درصد آن انجام شده است.

شهبازی با اشاره به اینکه مشترکان می‌توانند به صورت شبانه‌روز با شماره 194 شرکت گاز تماس بگیرند گفت: در راستای خصوصی‌سازی اقداماتی به بخش خصوصی واگذار شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر پست و بدون نیاز به شرکت گاز خدمات را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز